ابتلای 1000 مأمور بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا به کرونا!

در حالی که مهاجران گرفتار در بازداشتگاه‌های آمریکا از وضعیت نامناسب محیط و عدم دسترسی به امکانات بهداشتی در شرایط همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» شکایت دارند، اکنون از جولان ویروس کرونا در میان مأموران این مکان‌ها خبر می‌رسد.

اخبار بین الملل-بیش از ۹۳۰ کارمند و مأمور شرکت‌های پیمانکاری که مدیریت بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا را بر عهده دارند، به ویروس کرونا مبتلا شدند.

بر این اساس، رؤسای چهار شرکت خصوصی پیمانکاری بازداشتگاه‌های مهاجران آمریکایی که مستقیما با سازمان «پلیس مهاجرت و گمرک ایالات متحده» (با نام اختصاری آیس) قرارداد دارند، طی گزارشی به کنگره از مبتلا شدن نزدیک به هزار نفر از کارکنان خود به این بیماری خبر دادند.

بعد از جولان ویروس کرونا در حدود ۷۰ بازداشتگاه مهاجران در آمریکا علی‌رغم هشدارهای پیشین درباره شرایط نامناسب بهداشتی آنها، مبتلا شدن بیش از ۳ هزار مهاجر گرفتار در بند مأموران آیس، نگرانی‌ها را از احتمال وقوع فاجعه انسانی در این تاسیسات افزایش داد.

به نوشته رویترز، تا کنون دو مهاجر بازداشتی نیز که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر دکتر «سیروس عسگری» دانشمند ایرانی که خود نیز زمانی در بازداشتگاه آیس اسیر بود، درباره وضعیت نامناسب این مکان‌ها خبر داد مأموران این سازمان تقریبا هیچ اقدامی برای مقابله با شیوع ویروس کووید۱۹ در این مکان‌ها انجام نمی‌دهند و بیماران مبتلا را به حال خودشان رها می‌کنند تا بمیرند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تا کنون نزدیک به ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۱۳۸ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.