در بحران کرونا، 5 و نیم میلیون آمریکایی بیمه درمانی خود را از دست دادند

طبق یک تحقیق جدید، در پی همه‌گیری کرونا در آمریکا ۵.۴ میلیون آمریکایی بین ماه فوریه تا می بیمه درمانی خود را به دلیل بیکار شدن، از دست دادند.

اخبار بین الملل-نتایج این تحقیق که توسط گروه «فَمیلیز یواس‌ای» انجام شده و قرار است امروز منتشر شود نشان داد میزان افزایش تخمین‌زده شده کارگرانی که شغل و در نتیجه بیمه خود را در بازه سه ماهه از دست داده‌اند، ۴۰ درصد بیشتر از بالاترین رقم افزایش در گذشته که در دوران رکود ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ رخ داد، بوده است. در آن زمان ۳.۹ میلیون نفر شغل خود را از دست داده بودند.

«استن دورن» مدیر مرکز ملی این گروه و نویسنده تحقیق مذکور در خصوص این رکورد گفت: می‌دانیم این ارقام بزرگ خواهند بود. این بدترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم است. این (رکود ناشی از همه‌گیری) رکود بزرگ را کوچک جلوه می‌دهد. بنابراین جای تعجب نیست که شاهد بدترین افزایش در تعداد کسانی باشیم که بیمه ندارند.

به نوشته روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» این نتایج قطعاً بحث در خصوص بسته‌های کمکی مربوط به کرونا را در کنگره آمریکا تشدید خواهد کرد.

هم‌اکنون و در میانه بحران مرگبار کرونا در آمریکا که باعث بحران اقتصادی و از دست رفتن مشاغل در این کشور شده، بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر بیمه درمانی اوباما اختلاف وجود دارد. دموکرات‌ها و «جو بایدن» نامزد احتمالی آنها در انتخابات پیش‌رو به دنبال گسترش آن هستند، در حالی که دولت ترامپ از دادگاه فدرال خواسته قانون بیمه درمانی را بطور کامل ملغی کند.

این مطالعه ایالت به ایالت درباره اثرات همه‌گیری بر افراد بیکار شده کم سن‌تر از ۶۵ سال انجام شده، در این سن آمریکایی‌ها واجد دریافت «مدیکر»، برنامه ملی بیمه اجتماعی می‌شوند. در این تحقیق مشخص شد که حدود نیمی—۴۶ درصد—از کسانی که بیمه خود را در پی همه‌گیری از دست داده‌اند در ایالت‌های تگزاس، فلوریدا، نیویورک و کارولینای شمالی هستند. تنها در تگزاس شمار کسانی که بیمه ندارند از حدود ۴.۲ میلیون نفر به حدود ۴.۹ میلیون رسید که بر اساس آن از هر ۱۰ تگزاسی ۳ نفر بیمه خود را از دست دادند.

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) در خصوص آخرین آمار کرونا در آمریکا گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۶۰ هزار و ۳۶۱ مورد جدید به مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده افزوده شد تا آمار کلی این افراد در این کشور به سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۵۶ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۴۰۶ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان «کووید-۱۹» در ایالات متحده به ۱۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر رسید.

ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد و بعد از آن برزیل با یک میلیون و ۸۸۴ هزار و ۹۶۷ مورد ابتلا و ۷۲ هزار و ۸۳۳ مورد فوتی و هند با ۸۷۸ هزار و ۲۵۴ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۱۷۴ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

تعداد آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالا متحده آمریکا در حالی روندی صعودی دارد که دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که تعداد ابتلا به کرونا در این کشور به واسطه عدم تعطیلی کامل این کشور رو به افزایش است.

وی در گفت‌وگو با مدیر «استنفورد مدیسن» گفت، در ابتدای شیوع کرونا، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود ۳۰ هزار نفر بود و سپس به ۲۰ هزار نفر در روز کاهش یافت اما با بازگشایی برخی ایالات در اواخر آوریل تا ژوئن، تعداد آمار روزانه مبتلایان به کرونا روندی کاملاً صعودی پیدا کرد و به بیش از ۶۰ هزار نفر در روز رسیده و احتمال می‌رود این روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد و از این میزان هم فراتر رود.