انتقاد وزیر دفاع ژاپن از بی‌توجهی ‌نظامیان آمریکا به پروتکل‌های بهداشتی

وزیر دفاع ژاپن از عملکرد پرسنل ارتش آمریکا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «آساهی» «تارو کونو» وزیر دفاع ژاپن در نشست خبری نحوه تعامل پرسنل نظامی ارتش آمریکا با پروتکل‌های بهداشتی کرونا در ژاپن را به شدت نگران کننده خواند.

طی روزهای گذشته یک خانواده پرسنل آمریکایی بی توجه به لزوم  اقامت در  قرنطینه پس از آزمایش کرونا،  با یک پرواز  به پایگاه هوایی به پایگاه «هاندا» در توکیو رفتند.  این اتفاق در حالی رخ داد که ساعاتی بعد تست کرونای این افراد مثبت اعلام شد. این در حالی است که اعضای این خانواده سه نفره پیشتر موافقت کرده بودند که از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به این پایگاه نظامی استفاده نکنند.

ابتلای شماری از پرسنل نظامی آمریکا مستقر در پایگاه اوکیناوا به کرونا نیز به نگرانی‌های ژاپن افزوده است. خبرگزاری «کیودو» نوشت که ۳۶ نظامی آمریکایی در پایگاه «کمپ هانسن» واقع در استان اُکیناوا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نشان از افزایش شیوع این بیماری در پایگاه‌های آمریکایی در ژاپن دارد. بر این اساس، شمار کل نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به ۱۳۶ نفر افزایش یافته است.

«سوگا یوشیهیده» سخنگوی دولت ژاپن روز دوشنبه گفته بود: «ژاپن و ایالات متحده در حال تبادل اطلاعات درباره تاریخچه فعالیت‌های نظامیان مبتلا شده [آمریکایی به ویروس کرونا] هستند.»