هک حساب کاربران مشهور توییتر

در نخستین واکنش به هک حساب‌های توییتری چهره‌های مشهور مانند باراک اوباما، بیل گیتس، ایلان ماسک و... توییتر اعلام کرد هکرها با هدف قرار دادن برخی از کارمندان دارای دسترسی به سیستم‌های داخلی توانسته اند به این حمله دست بزنند.

اخبار بین الملل-تیم پشتیبانی توییتر امروز در واکنش به این حمله بی سابقه در حساب توییتری خود نوشت: ما متوجه شدیم که یک حمله هماهنگ شده مهندسی اجتماعی از سوی افرادی که توانسته اند برخی از کارمندان ما را که (اجازه) دسترسی به سیستم‌ها و ابزار‌های داخلی داشتند، هدف قرار دهند. تحقیقات ما همچنان در جریان است؛ اما این چیزی است که تا الان می‌دانیم.

توییتر: هکر‌ها با فریب کارکنان ما، حمله هماهنگ شده‌ای را به انجام رساندند

گفتنی است در این حمله بی سابقه هکری که حساب‌های افراد سرشناس، سیاستمداران و برخی شرکت‌ها هدف گرفته شد، هکر‌ها با ارسال پستی از مخاطبان خواسته بودند تا با پرداخت هزار دلار ارز دیجیتال بیتکوین به حسابی که معرفی کرده بودند، دو هزار دلار دریافت کنند.

بطور مثال هکر‌ها در پیامی که از طریق حساب توییتری بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت منتشر کرده بودند، نوشتند: هرکسی از من می‌خواهد تا (دارایی ام) را ببخشم و الان زمان آن است. من تمامی پرداخت‌هایی را که به آدرس بیتکوین من ظرف نیم ساعت (آتی) فرستاده شود، دو برابر می‌کنم. اگر هزار دلار بفرستید، من به شما دو هزار دلار برمی گردانم. فقط برای سی دقیقه. لذت ببرید.

توییتر: هکر‌ها با فریب کارکنان ما، حمله هماهنگ شده‌ای را به انجام رساندند

همچنین هکر‌ها پیامی را در حساب توییتری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا با این مضمون منتشر کردند: من در حال پرداخت پول به جامعه ام بخاطر کووید-۱۹ هستم. تمامی بیتکوین‌هایی را که به آدرس زیر بفرستید، به شکل دوبرابر بازگردانده خواهد شد. اگر شما هزار دلار بفرستید، من دو هزار دلار باز می‌گردانم. این کار را تنها ظرف ۳۰ دقیقه انجام دهید. لذت ببرید.

توییتر: هکر‌ها با فریب کارکنان ما، حمله هماهنگ شده‌ای را به انجام رساندند

طبق برآوردها، هکر‌ها موفق شدند تا ساعات بامدادی صبح امروز ۱۱۲ هزار دلار ارز دیجیتال از مخاطبان این چهره‌های سرشناس اخاذی کنند.

در این حمله توییری حساب افرادی نظیر جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا موتورز، مایک بلومبرگ، جف بزوس (مؤسس فروشگاه اینترنتی آمازون)، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، حساب توییتری شرکت اپل هدف حمله قرار گرفته بود.