واکنش‌ ها به ترور فرمانده ارتش عراق

مرکز اطلاعات امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق شامگاه جمعه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که در حمله تروریستی به یک خودروی نظامی در منطقه «ابن سینا» در شهرستان «الطارمیه» در شمال شهر بغداد، فرمانده تیپ پنجاه و نُه ارتش به شهادت رسید.

اخبار بین الملل-وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای، کشته شدن سرتیپ «علی حمید غیدان الخزرجی» فرمانده پیاده نظام ارتش این کشور را تسلیت گفته و تاکید کرد که وی هنگام انجام وظایف امنیتی در شهرستان الطارمیه، هدف تیراندازی عناصر تروریستی قرار گرفته است.

فرماندهی عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق نیز در بیانیه‌ای، به خانواده و بستگان این فرمانده وعده داد که خون وی پایمال نمی‌شود و عاملان این حمله تروریستی نیز پاسخی شدید و سریع را دریافت خواهند کرد.

این فرماندهی تاکید کرد که نیروهای عراقی عاملان حمله تروریستی را با دست آهنین مورد هدف قرار خواهند داد و تا نابودی کامل همه هسته‌های تروریستی و ریشه کندن آن‌ها از خاک این کشور تلاش خواهند کرد.

الحشدالشعبی عراق نیز در بیانیه‌ای شهادت فرمانده ارتش در حین انجام وظیفه را به وزارت دفاع و بستگان وی تسلیت گفته و تاکید کرد که به پیگرد هسته‌های خاموش و عناصر تروریستی در منطقه الطارمیه همراه با نیرو‌های امنیتی ادامه خواهد داد و تمامی خاک عراق را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی خواهد کرد.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فرمانده کل نیرو‌های مسلح به دستگاه‌های اطلاعاتی و نیرو‌های امنیتی مستقر در شهرستان الطارمیه دستور داده برای دستگیری عناصر تروریستی عامل حمله به خودروی فرمانده تیپ پنجاه و نُه لشکر ششم پیاده نظام ارتش، فورا اقدام کنند.

در این بیانیه آمده است «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شهادت این فرمانده را تسلیت گفته و تصریح کرد که سرتیپ الخزرجی در راه عظمت عراق و مردمش زندگی کرد و فداکار‌های بسیاری در ریشه کن کردن کردن تروریسم به ثبت رساند و نیرو‌های امنیتی عراق با همه تشکیلات خود، به تعقیب گروهک‌های تروریستی ادامه می‌دهند و تروریست‌ها به زودی نابود خواهند شد.

«قاسم الاعرجی» مشاور جدید امنیت ملی عراق نیز با صدور بیانیه کوتاهی، کشته شدن سرتیپ الخزرجی هنگام انجام وظیفه در شهرستان الطارمیه را تسلیت گفت.