کرانه باختری صحنه خشم ملت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل

بسیاری از شهرها و روستاهای کرانه باختری امروز در پاسخ به چندین فراخوان برای تشدید مقاومت مردمی در مناطق تماس با صهیونیست‌ها شاهد اعتراضات در مخالفت با طرح الحاق رژیم صهیونیستی بود که با کشیده شدن به درگیری، چندین زخمی برجای گذاشت.

اخبار بین الملل-بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اقدامات مربوط به بسته شدن کامل مناطق کرانه باختری از سوی دولت تشکیلات خودگردان به منظور مقابله با شیوع کرونا هم مانع از حضور شهروندان خشمگین فلسطینی در راهپیمایی‌ها و تظاهراتهای مردمی ضد اشغالگران نشد.

مثل همیشه  شهرک «کفر قدوم» از توابع شهر «قلقیلیه» در شمال کرانه باختری که در حال حاضر پایگاه مقاومت مردمی شمرده می‌شود شاهد درگیری‌های شدید میان شهروندان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست بود.  جمعیت زیادی از ساکنان آنجا در راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی شرکت کردند و به سمت نظامیان صهیونیستی که به این شهرک هجوم آورده بودند سنگ پرتاب کردند و نظامیان هم به سمت آنها گلوله مشقی و گاز اشک آور شلیک کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر آنها شد.

گروه‌های سازمان آزادی بخش و کمیته مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل هم فلسطینی‌ها را به راهمپیمایی بعد از برپایی نماز جمعه در اعتراض به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی دعوت کردند.

در شهرک «عصیر» نابلس در شمال کرانه باختری راهپیمایی مردم پس از اقامه نماز جمعه به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد که نظامیان صهیونیست به سمت آنها گاز اشک آور و گلوله‌های صوتی شلیک کردند که با مصدوم شدن چند فلسطینی و کادر تلویزیون فلسطین که در حال پوشش این مراسم بود، همراه شد.

ده‌ها نفر از اهالی منطقه «خله حسان» در شهرک بدیا در غرب سلفیت هم امروز پس از برپایی نماز جمعه در اعتراض به اقدام رژیم اشغالگر برای مصادر اراضی آنها و قطع کردن درختان زیتون آنجا اقدام به کاشتن ده‌ها اصله درخت کردند.

در روستای «حارض» در غرب سلفیت هم نظامیان رژیم اشغالگر با استقرار در ورودی و اطراف روستا مانع برپایی هر گونه راهپیمایی شدند که با خشم و اعتراض مردمی روبه رو شد و «جمال الدیک» عضو شورای انقلابی جنبش فتح در این منطقه تاکید کرد که اراده قوی مردم و  فعالیت‌های آن‌ها در مقاومت مردمی فراگیر مورد حمایت منطقه و جهان قرار دارد و به ریشه‌کنی اشغالگری از خاک فلسطین منجر خواهد شد.

مسجد الاقصی هم امروز شاهد حضور شمار زیادی از نمازگزارانی بود که با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از شهر قدس و مناطق اشغالی 1948 خود را به آنجا رسانده بودند و قبل از نماز هم در مخالفت با نقشه‌های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی زمانی و مکانی قدس و بستن مصلای باب الرحمه شعار سر دادند.

گروه‌های ملی و اسلامی در فلسطین هم امروز به تشدید مقاومت مردمی و فعالیت‌های ضد اشغالگری رژیم صهیونیستی تهدید کرده و از شهروندان خواستند در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر از جمله شهرک سازی استعمارگرانه و پاکسازی نژادی، مقاومت مردمی را شدت بخشند.

این گروه‌ها در بیانیه تاکید کرد که هیچ پیشنهادی برای مشروعیت بخشی به اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی را هرگز نخواهند پذیرفت. آنها با هشدار درباره اجرای نقشه‌های خصمانه اسرائیل برای حضور گسترده و بی وقفه فلسطینی‌ها در راهپیمایی‌ها و فعالیت‌ها ضد طرح الحاق فراخوان دادند.

در همین حال مقامات رژیم اشغالگر هم برای سرکوب مقاومت‌های مردمی بازداشت فلسطینی‌های کرانه باختری را شدت بخشیدند؛ به گونه‌ای که ظرف یک ماه گذشته ۴۷۸ فلسطینی بازداشت شدند که بیشترشان اهل شهر قدس بودند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بیش از ۳۰% از مساحت کرانه باختری را به اشغال خود درآورد و آن را به اراضی اشغالی الحاق کند.