ترامپ بودجه اقدامات مقابله با کرونا را قطع می‌کند

منابع مطلع اعلام کردند دولت آمریکا تلاش می‌کند مانع درج بودجه چند میلیارد دلاری برای انجام آزمایش ابتلا، ردیابی مبتلایان و دیگر اقدامات مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا که در بسته حمایتی کنگره این کشور آمده است، شود.

اخبار بین الملل-این منابع به واشنگتن‌پست گفته اند که دولت ترامپ همچنین تلاش می‌کند حمایت مالی چند میلیارد دلاری از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) را، که قوی‌ترین مرکز مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر در جهان محسوب می‌شود و به گفته خود در ساخت واکسن این بیماری به پیشرفت‌های مهمی رسیده است، قطع کند.

این در حالی است که سناتور‌های جمهوری‌خواه این بودجه را برای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در نظر گرفته‌اند تا با این بیماری مقابله کنند.

واشنگتن‌پست همچنین نوشت که اقدامات ضد درمانی دولت ترامپ به همینجا ختم نمی‌شود و او حتی قصد دارد مانع تخصیص میلیارد‌ها دلار بودجه برای وزارتخانه‌های دفاع و خارجه آمریکا جهت مبارزه با ویروس کرونا در داخل و خارج این کشور شود.

پیش از این شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت فلوریدا به رقم بی‌سابقه بیش از ۱۶ هزار مورد جدید تنها در شبانه روز گذشته رسیده است.