اختلاف شهردار آتلانتا با فرماندار جورجیا و افزایش شیوع کرونا

سی ان ان از افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به کرونا در ایالت جورجیا خبر داد و اعلام کرد مسئولان محلی این ایالت درباره چگونگی مقابله با کرونا با هم اختلاف نظر دارند.

اخبار بین الملل-همزمان با افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان به کرونا در ایالت جورجیا فرماندار این ایالت و شهردار شهر آتلانتا مرکز این ایالت درباره چگونگی مقابله با ویروس کرونا با هم اختلاف نظر دارند.

براساس این گزارش در چند روز اخیر اختلاف نظر میان فرماندار ایالت جورجیا و شهردار شهر آتلانتا درباره چگونگی مقابله با ویروس کرونا به شدت تشدید شده است. در روز‌های اخیر "برایان کمپ" فرماندار ایالت جورجیا شهردار شهر آتلانتا و اعضای شورای این شهر را به علت بازگشت آن‌ها به مرحله اول مقابله با ویروس کرونا تحت پیگرد قرار داد.

مسئولان محلی در شهر آتلانتا تصمیم گرفته اند که همچنان از بازگشایی کامل کسب و کار‌ها در این شهر جلوگیری کنند و تنها اجازه دهند که کسب و کار‌هایی مانند رستوران‌ها بتوانند خدمات و کالا‌های خود را در محل به مشتریان عرضه بکنند. شهر آتلانتا یکی از شهر‌های ایالت جورجیا است که استفاده از ماسک در آن ضروری است. فرماندار ایالت جورجیا در شکایت خود ضد مقام‌های محلی شهر آتلانتا این موضوع را هم مطرح کرده است.

شهردار شهر آتلانتا هم در پیامی توئیتری به اقدام فرماندار ایالت جورجیا مبنی بر تحت پیگرد قراردادن مسئولان محلی این شهر اعتراض کرد. فرماندار ایالت جورجیا هم اعلام کرد این اقدامات را با هدف حمایت از کسب و کار‌های مختلف منطقه انجام می‌دهد که اکنون با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه هستند.

سی ان ان در ادامه افزود  زمانی که با صاحبان کسب و کار‌های مختلف در شهر آتلانتا صحبت می‌کنیم آن‌ها می‌گویند مشکل واقعی این است که توصیه‌ها و راهنمایی‌های مشخصی درباره کسب و کار‌های آن‌ها وجود ندارد.

یک رستوران دار در شهر آتلانتا به خبرنگار سی ان ان گفت: نه فرماندار نه مسئولان محلی جوابی به ما نمی‌دهند و ما میان دو طرف که با هم دعوای سیاسی دارند گرفتار شده ایم. ما می‌خواهیم خودمان درباره شروع فعالیت مان تصمیم گیری کنیم، اما با یک بازی سیاسی مواجه هستیم.

 شبکه سی ان ان  در گزارش خود عنوان کرد اکنون برخی از کسب و کار‌ها در شهر آتلانتا بر اساس توصیه مسئولان محلی تعطیل هستند و برخی هم بر اساس توصیه‌های فرماندار به فعالیت خود به شکل ارائه خدمات در محل به مشتری ادامه می‌دهند. فرماندار ایالت جورجیا اعلام کرده است که مسئولان شهری نمی‌توانند توصیه‌هایی را درباره کسب و کار‌ها ارائه کنند و همگی باید از توصیه‌هایی که توسط فرمانداری ارائه شده اند تبعیت کنند.

خبرنگار شبکه سی ان ان افزود صاحبان کسب و کار‌هایی مانند رستوران دار‌ها در ایالت جورجیا اکنون خود را در یک بازی سیاسی میان مسئولان ایالتی و محلی گرفتار می‌بینند. در چند هفته اخیر شاهد افزایش بی سابقه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت جورجیا بوده ایم و از زمان شروع شیوع ویروس حدود ۳۰۰۰ نفر در ایالت جورجیا جان باخته اند. تست‌های انجام شده در ایالت جورجیا هم نشان می‌دهند که اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این ایالت به ویروس کرونا مبتلا هستند. حتی خود شهردار ایالت آتلانتا هم به ویروس کرونا مبتلا است.

مجری شبکه سی ان ان خطاب به خبرنگار این شبکه گفت: ایالت جورجیا از نظر تعداد مبتلایان به کرونا تقریبا در رده اول در میان دیگر ایالت‌های آمریکا قرار دارد. وضع بیمارستان‌های این ایالت برای پذیرش مبتلایان به کرونا چگونه است؟

 فرماندار ایالت جورجیا اعلام کرده است که برای تقویت توان بیمارستان‌های این منطقه تلاش می‌کند و همزمان برای گسترش تست‌های کرونا هم اقداماتی را انجام می‌دهد. او همچنین ایجاد بیمارستان‌های موقت را در برخی مناطق ایالت جورجیا برای پذیرش بیماران کرونایی مطرح کرده است.