واگذاری برخی از اختیارات امیر کویت به ولیعهد

وزیر امور دیوان پادشاهی، از صدور فرمان پادشاهی برای کمک گرفتن از شیخ نواف احمد جابر صباح، ولیعهد، به طور موقت برای انجام برخی امور مربوط به امیر این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل-شیخ نواف در سال ۲۰۰۹ پس از نشست با افراد خاندان پادشاهی حاکم و با توجه به محبوبیت و به عنوان فردی سیاسی که بدون جلب توجه‌ها فعالیت می‌کند، عهده‌دار سمت ولایتعهدی کویت شد.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح متولد سال ۱۹۲۹ است. وی در سال ۲۰۰۶ به جای عبدالله سالم الصباح پادشاه کویت شد. وی هم به سبب مسائل جسمانی از حکومت کناره‌گیری کرد. شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح دومین وزیر خارجه در تاریخ کویت بود. وی طی چهار دهه ریاست وزارت امور خارجه را بر عهده داشت و در پیشبرد سیاست خارجه و نحوه برخورد با حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ نقشی تاثیر گذار بر عهده داشت.

ولیعهد نواف الاحمد الجابر المبارک الصباح هم در سال ۱۹۳۷ متولد شد و در سال ۲۰۰۹ عهده دار سمت ولیعهد شد. او به عنوان وزیر کشور انتخاب شد و پس از آن در سال ۱۹۸۸ سمت وزیر دفاع را بر عهده گرفت. او پس از پایان حمله صدام به کویت به عنوان رئیس گارد ملی انتخاب شد و بعد از آن هم سمت معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور را بر عهده گرفت.

دیروز رسانه‌های خبری از بستری شدن امیر کویت در بیمارستان خبر دادند.