ترکیه موشک‌های به کار برده شده در سوریه را به لیبی فرستاد

آنکارا در راستای حمایت از نیرو‌های وفاق ملی و آماده سازی نظامی برای حمله جدید به سرت و الجفره، محموله موشک‌های «تی -۱۲۲ ساکاریا» ساخت ترکیه را به لیبی فرستاد.

اخبار بین الملل-ترکیه اعلام کرده است از موشک‌های «تی -۱۲۲ ساکاریا» پیشتر در عملیات نظامی ترکیه علیه ارتش سوریه به طور موثری استفاده کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه ملیت، این موشک‌ها در نزدیکی سرت مستقر شده اند و گفته می‌شود قابلیت هدف قرار دادن مواضعی در فاصله ۴۰ کیلومتری را دارند.

روزنامه ملیت به نقل از منابع آگاه تایید کرد که نیروی‌های مسلح ترکیه به وسیله دو هواپیمای باری سی-۱۳۰ و آ-۴۰۰ همچنان به پشتیبانی لجستیک و ارسال تجهیزات نظامی برای نیرو‌های وفاق ملی در پایگاه‌های الوطیه و مصراته ادامه می‌دهد.

در این شرایط نیرو‌های وفاق ملی به بسیج نیروی جدید در سرت ادامه می‌دهند.

سرت و الجفره هر دو «خط قرمز» برای مصر محسوب می‌شوند. قاهره بار‌ها به نیرو‌های وفاق ملی و آنکارا در مورد تلاش برای تصرف این مناطق در شمال لیبی هشدار داده است.

فرمانده اتاق عملیات سرت و الجفره تحت امر دولت وفاق ملی لیبی بار دیگر بر آمادگی کامل طرابلس برای خارج کردن این دو شهر از سیطره ارتش تحت امر خلیفه حفتر خبر داد و تاکید کرد اظهارات رئیس جمهور مصر، دخالت آشکار در امور داخلی این کشور است.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، این کشور حدودا ۱۰ سالی می‌شود که در بحران سیاسی فرو رفته و جنگ قدرت در این کشور همچنان ادامه دارد. دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس در غرب لیبی مستقر است و مورد پذیرش سازمان ملل قرار گرفته است؛ از سویی دیگر خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در شرق این کشور و شهر بنغازی ساکن است و ارتش تحت امر خود را مدیریت می‌کند.

در حالی که ترکیه متهم به دخالت نظامی در لیبی و حمایت دولت وفاق ملی است، برخی از کشور‌های عربی نظیر امارات، مصر و عربستان هم از ارتش تحت امر خلیفه حفتر حمایت می‌کنند.