تسلیح قبایل لیبی، این کشور را به سومالی دوم تبدیل می‌کند

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر یکشنبه شب (دیشب) در سخنانی که از تلویزیون الجزائر پخش شد با اشاره به تلاش‌هایی برای تسلیح قبایل لیبی ، آن را امری خطرناک توصیف کرد که باعث تبدیل این کشور به سومالی دیگر و به وضعیتی خارج از کنترل منجر می‌شود.

اخبار بین الملل-تبون ضمن مخالفت با تلاش‌ برخی طرف‌ها برای تحمیل واقعیت‌ها در لیبی، گفت: «از کسانی که مدعی عشق به ملت لیبی هستند می‌خواهم که اجازه دهید این ملت خود سرنوشتشان را تعیین کنند».

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، رئیس‌جمهور الجزائر همچنین بشدت از دخالت‌های خارجی در لیبی انتقاد و تأکید کرد طرف‌هایی که در کنفرانس برلین درباره لیبی شرکت داشتند، به سخنان خود درباره تعامل با بحران لیبی که در این کنفرانس مطرح شد عمل نکردند.

وی همچنین ضرورت راهکار سیاسی برای حل بحران لیبی را مورد تأکید قرار داد و گفت که الجزائر با همه طرف‌ها در تماس است و احتمال ارائه طرح الجزائر و تونس برای پایان دادن به دودستگی و درگیری در لیبی وجود دارد.

تبون در ادامه موضع ثابت کشورش در خصوص ضرورت تسریع در راهکار سیاسی در لیبی به عنوان تنها راهکار توقف خونریزی‌ها و کنترل اوضاع در این کشور را مورد تأکید قرار داد.