پرونده زندانیان عربستان در عراق خط قرمز است

ائتلاف «دولة القانون» به ریاست «نوری المالکی» در آستانه سفر «مصطفی الکاظمی » نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی از وی خواست تا درباره پرونده خارج شدن عناصر سعودی شرکت کننده در حملات تروریستی در عراق سازش نکند.

اخبار بین الملل-«بهاء النوری» سخنگوی ائتلاف دولة القانون گفت: نباید روابط ما با عربستان سعودی به حساب خون شهدا باشد ضمن اینکه تروریست‌های سعودی در صدها عملیات انتحاری علیه ملت عراق شرکت داشتند.

وی افزود: ۸۰ درصد از تروریست‌های زندانی در زندان «الحوت» سعودی هستند و پرونده زندانیان سعودی، خط قرمز است و نمی‌تواند طی سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان مورد مناقشه قرار گیرد.

النوری در ادامه گفت: سفرهای خارجی «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق بویژه به کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس]، دستاوردی برای عراق نداشته است.

قرار بود امروز (دوشنبه - ۲۰ ژوئیه)، مصطفی الکاظمی در رأس یک هیأت از وزرای کابینه خود عازم عربستان سعودی شود اما انتقال شاه سعودی به بیمارستان موجب به تعویق افتادن این سفر شد و وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که بر اساس توافق صورت گرفته با بغداد، این سفر به زمان ترخیص ملک سلمان از بیمارستان موکول می‌شود.