پرتاب نخستین ماهواره نظامی کره‌جنوبی

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه از پرتاب نخستین ماهواره نظامی این کشور توسط شرکت آمریکایی تجهیزات فضایی «اسپیس ایکس» خبر داد.

اخبار بین الملل-وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد ماهواره نظامی «آناسیس-۲» (ANASIS-II) توسط یک موشک «فالکون ۹» از مرکز فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب شد.

بنابر اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، این کشور اکنون دهمین کشور جهان است که یک ماهواره ارتباطی منحصرا نظامی در اختیار دارد که امکان برقراری «ارتباطات ماهواره‌ای نظامی دائمی و امن» را برای ارتش این کشور فراهم می‌آورد.

این ماهواره قرار است ظرف دو هفته آینده در مدار خود در ۳۶ هزار کیلومتری زمین قرار گیرد و ارتش کره جنوبی پس از یک مرحله آزمایشی در ماه اکتبر کنترل آن را در دست خواهد گرفت.

سئول در پی توسعه توانمندی‌های نظامی خود با هدف انتقال کنترل نیرو‌های مسلح خود در هنگام جنگ که هم اکنون در اختیار آمریکاست، می‌باشد.

آمریکا به بهانه مقابله با تهدید کره شمالی ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در کره جنوبی مستقر کرده است. جنگ دو کره در سال ۱۹۵۳ با یک توافق آتش بس پایان یافت، اما هیچ پیمان صلحی بین دو طرف منعقد نشده است، بنابراین دو کشور همسایه همچنان به لحاظ فنی در وضعیت جنگی قرار دارند.