«هکرهای چین و روسیه» تحریم شدند

کشور‌های اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه اشخاص و نهاد‌هایی که ادعا شده هکرهای روسی و چینی هستند اعمال کرد. 

اخبار بین الملل- خبر‌گزاری فرانسه گزارش داده این تحریم‌ها علیه شش شخص و سه نهاد در این دو کشور که به گفته کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فعالیت‌های سایبری مختلف دخیل بوده‌اند، اعمال شده‌ است که حمله سایبری به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را نیز جزو این فعالیت‌ دانستند. 

واحدی متشکل از متخصصان در اداره اصلی اطلاعات نظامی فدراسیون روسیه (GRU) و افرادی در کشور چین در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند. 

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه دو شهروند چینی را متهم کرد که به نیابت از دولت چین به دنبال ربودن اطلاعات تجاری محرمانه و هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌هایی بودند که در حال کار بر واکسن کووید-۱۹ است.

بر اساس گفته وزارت دادگستری آمریکا، «لی شیائو» ۳۴ ساله و «دونگ جیاژی» ۳۳ ساله بیش از یک دهه است که در حال انجام عملیات‌های هکری هستند.

انگلیس، آمریکا و کانادا نیز پیش از این ادعا کرده بودند که روسیه در حال به سرقت بردن اطلاعات محققانی است که به دنبال تهیه یک واکسن ویروس کرونا هستند. 

این در حالی بود که وزارت دفاع روسیه از مثبت بودن نتایج تحقیقات دانشمندان بومی خود بر روی واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد که این واکسن بسیار ایمن و مقاوم است در مرحله سوم آزمایش‌های بالینی قرار دارد.