نیمی از خانوارهای آمریکایی در جریان کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند

«برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت، روز یکشنبه در پیام‌هایی در توئیتر به ثروتمندتر شدن ثروتمندان آمریکایی و فقیرتر شدن مردم عادی این کشور پرداخت.

اخبار بین الملل- وی در این پیام توئیتری نوشت: «ثروتمندان ثروتمندتر شده‌اند (اما) بیش از نیمی از خانوارهای آمریکایی درآمد خود را در جریان همه‌گیری (کرونا) از دست داده‌اند این در حالی است که 491 میلیاردر، ثروت خود را 743 میلیارد دلار افزایش داده‌اند. این ناپسند است. ما به اقتصادی نیاز داریم که برای همه کار کند نه اقتصاد متقلبانه‌ای که برای ثروتمندان و قدرتمندان است.»

اقتصاد آمریکا در دوران شیوع کرونا با بحران شدیدی مواجه شده و طبق گفته سندرز نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه گذشته دست کم 33 درصد افت داشته است.

از سوی دیگر، طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا که در روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، حدود ۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا به غذای کافی دسترسی نداشته‌اند. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته گزارش داد: «در حالی که همه گیری کووید-۱۹، میلیون‌ها نفر (در آمریکا) را از کار بیکار کرده است، بسیاری از آمریکایی‌ها در حال تجربه وضعیت وخیمی هستند».

طبق این گزارش، وزارت کار آمریکا پنجشنبه هفته گذشته خبر داد که طی هفته گذشته ۱.۴۳ میلیون نفر جدید از بیکار شدن خود در این کشور خبر دادند.