پکن در برابر زورگویی‌های آمریکا کوتاه نمی‌آید

در سرمقاله انگلیسی امروز (چهارشنبه) روزنامه چاینا دیلی به موضوع مخالفت چین با فشارهای شدید و سیاستهای زورگویانه آمریکا پرداخته شده است.

اخبار بین الملل- در بخشی از این سرمقاله آمده است: دیگر چین در برابر نقشه حداکثر فشار آمریکا با هدف مجبور ساختن پکن به قبول یک توافق تجاری غیرمنصفانه کوتاه نخواهد آمد و این جنگ طلب های صلیبی به دنبال تحریک چین به تقابل تمام عیار هستند.

در بخش یادداشت این روزنامه به این موضوع اشاره شده که پکن روز سه شنبه تاکید کرده هرگونه اقدام خصمانه علیه روزنامه نگاران چینی از سوی آمریکا که می تواند به عدم تمدید ویزا و اخراج از آمریکا منتهی شود را تلافی خواهد کرد.

روزنامه گلوبال تایمز روز گذشته در بخش سرمقاله خود به این موضوع اشاره کرده بود که واکنش تلافی جویانه چین به این اقدام آمریکا می تواند شامل حال خبرنگاران آمریکایی در هنگ کنگ شود.

طبق مطالب سرمقاله چاینا دیلی ریشه این اتفاقات ناشی از سوءاستفاده یک اقلیت خاص در آمریکا از ساختار سیاسی بدنه دولت امریکا است.

در مطلب روز گذشته چاینا دیلی نیز آمده بود: زورگویی آمریکا به شرکتهای فن آوری چین نتیجه نگرش جمع صفر سیاست "آمریکا در اولویت قرار دارد" و چاره ای برای چین جز قبول شکست یا نبرد خونین در حوزه فن آوری باقی نگذاشته است.

به گفته این روزنامه، چین درصورت اجرایی کردن سیاست زورگویانه آمریکا، راه های بسیاری برای پاسخ در پیش روی خود خواهد داشت.