پیام تسلیت «المالکی» به سید حسن نصرالله

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» و نخست‌وزیر پیشین عراق پیام تسلیتی به سید«حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان ارسال کرد و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور در انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت.

اخبار بین الملل- طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، دفتر اطلاع‌رسانی المالکی اعلام کرد که وی در نامه خود آورده است: «با حزن و اندوه فراوان خبر تحولات اخیر را دریافت کردیم، ضمن اعلام همبستگی و حمایت از ملت صبور و مقاوم لبنان عزیز از خداوند متعال می‌خواهیم که این کشور عزیز را از هر بدی دور نگه داشته و به آن امنیت، قدرت و توان بازدارندگی برای مقابله با تمامی کسانی که قصد برهم زدن امنیت و تضعیف مقاومت، صلابت و شجاعت مردم آن را دارند، عنایت فرماید».

بعد از ظهر سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت رخ داد که تا کنون بیش از ۱۰۰ کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب(دیشب) در تماس تلفنی با «حسان دیاب» همتای لبنانی خود ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.