نتانیاهو به دنبال تشکیل حزبی جدید

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز جمعه در گزارشی اعلام کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا یک حزب دست راستی جدیدی را راه اندازی کند.

اخبار بین الملل - این روزنامه در گزارش خود نوشت: نتانیاهو تلاش دارد تا به شکلی غیر رسمی، یک حزب دست راستی جدید را با کمک یکی از دستیاران سابقش به نام «حاییم بیبس» که ریاست شهرداری «مودیعین» و ریاست تشکیلات محلی آنجا را بر عهده دارد، به راه اندازد.

به نوشته یدیعوت آحارونوت، هدف از این اقدام، مشارکت در انتخابات پیش روست؛ بطوریکه این روزنامه به نقل از برخی منابع در حزب حاکم لیکود نقل کرده که گفته اند: این گام، با هدف آن است که یک حزب دست راستی دیگر، جدای از لیکود بتواند آرای فراکسیون راست گرا را در انتخابات آتی افزایش داده و به ۶۱ عضو برساند تا نیازی به احزاب دیگر نباشد.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت: نتانیاهو به تمامی احزاب دست راستی اطمینان ندارد و همچنین نمی‌داند آیا خواهد توانست فراکسیونی با ۶۱ عضو در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بدست خواهد آورد یا خیر؛ از این رو در پشت پرده به دنبال تأسیس یک حزب دست راستی است تا بتواند چندین کرسی کسب کند و اکثریت را در کنست در اختیار داشته باشد.

او همچنین گفت: نتانیاهو وارد سه دور انتخاباتی برای کنست شد و نتوانست اکثریت را به شکلی که در آن آزادی انتخاب وزرایش را به شکل کامل داشته باشد، بدست آورد. این علاوه بر آن است که این گام، به حزب جدید اجازه خواهد داد تا رأی دهندگانی را نیز که در سایه شکست‌های نتانیاهو در رویارویی با همه گیری کرونا، از او ناامید شده اند، نیز جذب کند.