دردسرهای کرونا در اتحادیه اروپا

بحران کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اتحادیه اروپا ادامه دارد.

بالاترین آما ابتلای روزانه در ایالت راینلند- فالتز آلمان

اخبار بین الملل- جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که بالاترین شمار مبتلایان جدید به کرونا در ایالت راینلند- فالتز آلمان از ماه آوریل ثبت شده است. به این ترتیب آمار مبتلایان جدید به کرونا در این ایالت آلمان به بالاترین حد خود از ماه آوریل رسیده است.

نهادهای بهداشتی این ایالت آلمان تا روز یکشنبه از افزایش 61 مورد ابتلای جدید روزانه خبر دادند که به این ترتیب آمار مبتلایان در این ایالت به 7824 مورد افزایش پیدا کرده است. اخیرا بیشترین آمار ابتلای روزانه در این ایالت با 70 مورد در 25 آوریل گذشته ثبت شده بود.

پلیس آلمان هم خود را برای برگزاری تجمعات ضد محدودیت های کرونایی که قرار است امروز بعد از ظهر در دورتموند برگزار شود آماده می‌کند. مقامات منطقه‌ای درباره رفتارهای خطرناک برای سلامت به معترضان هشدار داده اند.

در برلین هم هفته گذشته اعتراضات گسترده ای ضد محدودیت های کرونایی برگزار شد و از آنجایی که بسیاری از معترضان به قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک پایبند نبودند پلیس آن را  تعطیل کرد.

ضرر 40 میلیارد یورویی صنعت توریسم فرانسه

صنعت توریسم فرانسه هم به دلیل بحران کرونا حدود 40 میلیارد یورو ضرر کرده است.

دولت فرانسه اعلام کرده است که صنعت گردشگری این کشور به دلیل شیوع کرونا خسارت حدود 30 تا 40 میلیاردی را متحمل شده است.

به گفته یک مقام امور جهانگردی در فرانسه درآمد حاصل از جهانگردی بین المللی در این کشور که شامل حدود یک سوم درآمد این بخش می شود با کاهش بسیار چشمگیری روبرو شده است.

وزیر آلمانی: افزایش آمار مبتلایان روزانه در آلمان نگران کننده است

وزیر اقتصاد آلمان با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور خواستار بازنگری در اقدامات تا به حال انجام گرفته شده و گفت: ما باید با همه قدرت از ایجاد مجدد محدودیت ها جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد : به همین دلیل ما به اقدامات و اصلاحات هدفمندتری به جای اقدامات رفت و برگشتی در سطح منطقه ای نیاز داریم. بعد از 6 ماه تجربه با شرایط کرونایی ما به یک ارزیابی پزشکی در این باره که چه اموری غلط جریان داشته و باید تغییر یابد نیاز داریم.

آلتمایر عبور آمار مبتلایان جدید به کرونا از مرز هزار نفر را نگران کننده ارزیابی کرده و گفت: ما باید این روند را معکوس کنیم چرا که مسئله سلامت همه، بازگشت کودکان به مدارس و صعود اقتصاد ما مطرح است.

افزایش آمار مبتلایان روزانه در ایرلند

آمار مبتلایان جدید در ایرلند هم افزایش پیدا کرده است. ایرلند از ابتلای 174 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده در حالی که به صورت میانگین در هفته گذشته حدود 58 مورد ابتلای جدید روزانه در این کشور وجود داشته است.

بعد از شیوع کرونا در بین کارکنان یک کشتارگاه در دانمارک این مرکز توزیع گوشت موقتا تعطیل شد.

اعتراضات ضد کرونایی در اشتوتگارت آلمان

روز گذشته هم صدها نفر در اشتوتگارت آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی اعتراض کردند.

به دلیل شیوع چشمگیر کرونا در کشورهای بلغارستان و رومانی دولت آلمان درباره سفرهای توریستی به بسیاری از مناطق این کشور هشدار داده است.

با شروع اجرای طرح تست اجباری از مسافرانی که از کشورهای خطر کرونایی باز می‌گردند صدها نفر از جمله در فرودگاه هانوفر آلمان صف های طولانی را برای این منظور تشکیل داده‌اند.

جانسون: بازگشایی مدارس اولویت ملی ما است

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم بازگشایی مجدد مدارس در ماه سپتامبر را یک ضرورت اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی دانست. وی تاکید کرد که با وجود تداوم تهدید کرونا مدارس می توانند به صورت ایمن اداره شوند. وی افزود: بازگشایی مدارس یک اولویت ملی است.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا حدود 361442 نفر به کرونا مبتلا شده و 28503 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 361442 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 28503 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 250103 نفر به کرونا مبتلا شده و 35203 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 216896 نفر به کرونا مبتلا شده و 9261 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم 197921 نفر به کرونا مبتلا شده و 30324 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.