امارات به دنبال خرید سامانه‌ای اسرائیلی برای رهگیری پهپادهاست

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز جمعه با انتشار مطلبی فاش کرد امارات به دنبال خرید و تجهیز نیرو‌های نظامی خود به سامانه‌ای اسرائیلی به منظور رهگیری پهپاد‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین است.

اخبار بین الملل- طبق اعلام این روزنامه، امارات علاقه مندی خود را برای خرید این سامانه از ابتدای سال میلادی و حتی پیش از آنکه ائتلاف میان اسرائیل و امارات فاش شود و عادی سازی روابط میان دو طرف علنی گردد، ابراز کرده بود.

رژیم صهیونیستی مدعی است این سامانه را برای رهگیری و سرنگون کردن بالون‌های آتش زا و پهپاد‌ها در مرز‌ها با نوار غزه درست کرده است.

طبق اعلام اسرائیل هیوم، طرف‌های اماراتی در خصوص رهگیری پهپادی، بسوی شرکت‌های اسرائیلی که در ساخت و توسعه این سامانه‌ها مشارکت داشته اند، متمایل شده و در خصوص امکان تجهیز نیرو‌های اماراتی به این سامانه‌ها نیز با طرف اسرائیلی بحث و گفتگو کرده اند.

گفتنی است شبکه اسرائیلی کان نیز شب گذشته اعلام کرده بود امارات و اسرائیل در شُرف امضای نخستن توافق خود هستند و این همکاری در چارچوب امنیت داخلی است؛ همچنانکه وزارت خارجه اسرائیل نیز به گفته این شبکه اقدام به هماهنگ کردن مذاکرات در این خصوص کرده است.

این شبکه اسرائیلی همچنین افزود: وزیر امنیت داخلی اسرائیل نامه‌ای رسمی به «سیف بن زاید» همتای اماراتی اش داده تا امضای الحاقیه همکاری در این خصوص نیز تسریع شود.

طبق اعلام این شبکه، مسأله امنیت داخلی یکی از نکات مهمی است که امارات به دنبال آن است.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته از دستیابی امارات و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی سازی روابط خبر داد و مدعی شد این توافقی تاریخی به حساب می‌آید.