آمریکا، عربستان و امارات حامی القاعده و داعش در یمن هستند

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن ، طی نشست خبری خود در روز جمعه، اطلاعاتی را در خصوص مناطق آزادشده از وجود عناصر سازمان‌های تروریستی داعش و القاعده بیان کرد.

اخبار بین الملل- سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گفت: «با یاری خداوند متعال، نیرو‌های یمنی طی عملیات بزرگی موفق شدند تا آشیانه‌های عناصر تکفیری-اطلاعاتی وابسته به کشور‌های متجاوز در سطح جزیره عرب را نابود کنند.»

یحیی سریع در ادامه تاکید کرد: «از زمان آغاز تجاوزات علیه یمن، عناصر تکفیری دشمنی علیه مردم یمن را آغاز کردند و طی چند سال اخیر اقدامات مهمی را در راستای سیاست‌های دشمن انجام دادند. منطقه عملیات تکفیری‌ها شامل شمال غرب استان البیضاء و مشخصا دو ناحیه ولد الربیع و القرشیه بود. این عناصر مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی متجاوزان بودند.»

وی تاکید کرد که نیروهای یمنی طی چندین نوبت با عناصر متجاوز و تکفیری درگیر شدند.

سریع تاکید کرد که ائتلاف متجاوز انواع سلاح‌های مورد نیاز تکفیری‌ها را تامین می‌کند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن، همچنین گفت که تکفیری‌ها در خدمت ائتلاف متجاوز بودند و در راستای منافع آن‌ها وارد جنگ علیه یمن شده‌اند. 

سریع در ادامه افزود: «پیش از عملیات نظامی، عملیاتی اطلاعاتی در سطح گسترده انجام شد. عملیات اطلاعاتی در موفقیت عملیات نظامی نقش بسیار مهمی داشت.»

وی یادآور شد که طی اجرای عملیات، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز قصد داشتند تا از عناصر تکفیری حفاظت کنند.

یحیی سریع در خصوص کیفیت عملیات علیه تروریست‌های تکفیری، اعلام کرد: «این عملیات طی یک هفته اجرا شد و با نابودی جبه تکفیری همراه بود.»

در پی این عملیات، بیش از هزار کیلومتر که از عناصر القاعده و داعش پاک شد.  یحیی سریع با اشاره به آموزش وسیع تروریستی در مناطق اشغال شده،  گفت که ساخت کمربند انتحاری و بمب در بخشی از آموزش‌ها وجود داشت.

همچنین در پی این عملیات، ۵ سرکرده‌ داعش از پای درآمدند. مسئول امنیتی و مالی داعش در مناطق تحت اشغال از جمله عناصر کشته شده، هستند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح تاکید کرد که تعقیب و گریز تکفیری‌ها در مناطق جنوبی همچنان ادامه دارد. سریع افزود: «براساس شواهد، عناصر تکفیری با عناصری دیگر در کشور‌های عربی و غیرعربی در ارتباط بودند و از جانب کشور‌های متجاوز شدیدا مورد حمایت بوده‌اند.»

یحیی سریع تاکید کرد که آمریکا، عربستان و امارات از جمله مهمترین کشور‌هایی هستند که از گروه‌های تکفیری در یمن حمایت می‌کنند.