آمریکا دفعه بعد مدعی تحریم ساکنان ماه خواهد شد!

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در خصوص توهم‌آمیز بودن ادعا‌های مقامات آمریکا درباره از سرگیری تحریم‌های ایران با توسل به مکانیسم ماشه گفت دفعه بعد آن‌ها مدعی تحریم ساکنان ماه خواهند شد.

اخبار بین الملل- دیمیتری پولیانسکی با درج پیامی از وزیر خارجه آمریکا در خصوص به راه‌ندازی تحریم‌های ایران با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در حساب توئیتری خود آورد: ما باید در خصوص چیز‌های شدیدا توهم آمیز که به نظر می‌رسد در وزارت خارجه آمریکا برای انتشار آزادانه در دسترس است، کاری انجام دهیم. مردم در حال از دست دادن حس واقع بینی خود هستند. در غیر این صورت دفعه بعد آمریکا مدعی خواهد شد ساکنان ماه را تحریم می‌کند. ساکنان بیچاره ماه!

مایک پمپئو که این روز‌ها اظهارات مکرر و بی اساسی در خصوص به راه اندازی مکانیسم ماشه بیان می‌کند، گفت: من به دبیر کل سازمان ملل و رئیس جمهور شورای امنیت اطلاع دادم که آمریکا در حال بازگرداندن تقریباً تمام تحریم‌های برداشته شده علیه ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است. این تحریم‌های ظرف ۳۰ روز به مرحله اجرا خواهند رسید.

آمریکا که پیش از این نتوانست اجماعی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ایجاد کند، روز پنج‌شنبه از فعال‌کردن مکانیسم ماشه خبر داد. اقدام اخیر آمریکا موجب انتقاد رقبا و شرکای واشنگتن شده است. چین، روسیه و اتحادیه اروپا تاکید کردند که اقدام آمریکا در فعال‌کردن مکانیسم ماشه، غیرقانونی است، چراکه واشنگتن دیگر در توافق برجام حضور ندارد و نمی‌تواند به بندی که در توافق برجام هست مراجعه کند.

کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس مخالفت خود را با درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه اعلام و نامه‌ای در این باره به سازمان ملل ارسال کردند.