نشست سه جانبه سران مصر، عراق و اردن آغاز شد

این نشست با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و عبدالله دوم شاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درحال برگزاری است.

اخبار بین الملل- دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست روی پرونده همکاری اقتصادی و شراکت سه کشور و تقویت جنبه‌های سرمایه گذاری و تجاری متمرکز است.

این بیانیه افزود: در این نشست پرونده‌های منطقه‌ای و همه مسائل مربوط به تقویت امنیت و ثبات منطقه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالله دوم شاه اردن امروز پیش از شرکت در نشست سه جانبه سران در دیداری دوجانبه با الکاظمی بر حمایت کشورش از عراق در زمینه تقویت امنیت و ثبات این کشور و مقابله با همه تلاش‌ها برای دخالت در امور داخلی آن تاکید کرد.

در این دیدار دوجانبه همچنین بر روابط مستحکم عراق و اردن و لزوم تقویت و استحکام بیش از پیش آن در زمینه‌های مختلف و ادامه هماهنگی و رایزنی بین دوطرف در مسائل مختلف تاکید شد.

تحولات منطقه‌ای از دیگر محورهای مورد بررسی شاه اردن و نخست وزیر عراق در این دیدار بود و عبدالله دوم بر موضع ثابت کشور در قبال مسئله فلسطین تاکید کرد.

دوطرف همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جنگ علیه تروریسم را براساس یک رویکرد فراگیر مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شاه اردن در این دیدار بر لزوم فعال سازی توافقنامه‌های دوجانبه در همه زمینه‌ها برای جهش در روابط اقتصادی بویژه در زمینه انرژی و اتصال شبکه برق و افزایش تبادل تجاری تاکید کرد.

الکاظمی نیز به نوبه خود حمایت اردن از عراق در مقابله با ویروس کرونا را ارج نهاد.