موضوع گفت‌وگوی تلفنی بن‌زاید و پامپئو

«محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی روز سه‌شنبه تلفنی با « مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا درباره توافق امارات و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش خبرگزاری وام امارات، در این تماس تلفنی که از سوی مایک پامپئو انجام شد، دو طرف درباره روابط دوجانبه راهبردی میان امارات و آمریکا و راه‌های حمایت و توسعه آن در سطوح مختلف گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک از جمله توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی نیز گفت‌وگو کردند.

ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه آمریکا آخرین تحولات در دو منطقه خلیج فارس و غرب آسیا و تلاش‌های مشترک دو کشور درباره شیوع ویروس کرونا و راه‌های  مقابله با پیامدهای آن صحبت کردند.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

این توافق در حالی اعلام می‌شود که امارات و رژیم صهیونیستی سال‌ها بود که رابطه پنهانی داشتند و در توافق اخیر این رابطه پنهانی به آشکار تبدیل شد.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است.