انتقاد روسیه از تحریم‌های آمریکا علیه یک موسسه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با هدف ارتقا و کمک به شرکت‌های دارویی خود، شرکت روسی همکار در پروژه ساخت واکسن کرونا را تحت تحریم قرار داد.

اخبار بین الملل- ماریا زاخارووا روز جمعه با انتقاد از رویکرد تحریمی دولت آمریکا اعلام کرد واشنگتن با تحریم تلاش می‌کنند تا جایگاه شرکت‌های دارویی خود (در ساخت واکسن کرونا) را بهبود بخشد.

پیش از این نیز سخنگوی کرملین تحریم‌های اخیر آمریکا علیه موسسات تحقیقاتی روسیه با این ادعا که در خصوص سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی تحقیق می‌کنند را غیرمنطقی خواند و این امر را ناشی از اعتیاد آمریکا به تحریم‌ها و رقابت ناعادلانه دانست.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه یک موسسه تحقیقاتی روسی وابسته به وزارت دفاع این کشور را که در تحقیقات مربوط به ساخت واکسن کرونا مشارکت داشت، به فهرست تحریمی خود اضافه کرد. آمریکا با طرح ادعای همکاری این نهاد تحقیقاتی روسی در ساخت سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک، آن را تحت تحریم قرار داده است.

بنا به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی آمریکا در مجموع ۵ موسسه تحقیقاتی روسیه که یکی از آن‌ها انستیتوی تحقیقاتی وزارت دفاع درگیر در پروژه ساخت واکسن کرونا بود، را به فهرست تحریم‌های تازه خود اضافه کرده است.

واکسن روسی کرونا از سوی موسسه گامالیای مسکو و وزارت دفاع روسیه ساخته و در ۱۱ اوت به طور رسمی از سوی دولت به ثبت رسید.