تاکید نبیه بری بر ضرورت روشن شدن حقیقت ناپدید شدن امام موسی صدر

نبیه بری در سخنانی به مناسبت چهل و دومین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی بر ضرورت روشن شدن سریع این پرونده اسرار آمیز تاکید کرد.

اخبار بین الملل- وی خاطر نشان کرد : چهل و دو سال از این حادثه گذشت، ولی ما هرگز خسته نخواهیم شد، انتظار شیوه همه لبنانی ها از طوایف مختلف است.

وی تاکید کرد مسئله ناپدید شدن امام موسی و دو همراهش هرگز پایان نخواهد یافت مگر با بازگشت امام و اینکه ابهامات آن برطرف شود.

رئیس پارلمان لبنان بر لزوم روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش و بازگشت آنها به لبنان تاکید کرد.

وی افزود: ناپدید شدن امام موسی صدر و همراهانش جنایتی است که در خاک لیبی اتفاق افتاد واین موضوع یک موضوع حاکمیتی برای لبنان به شمار می رود.

نبیه بری گفت: موضوع ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش تنها با بازگشت این امام و روشن شدن ابهامات مربوط به آن بسته خواهد شد.

رئیس پارلمان لبنان گفت: اوضاع امنیتی در لیبی خصوصا در چند ماه گذشته مانع آن شده است که کانال هایی با مسئولان درگیر با یکدیگر در آنجا برقرار شود و این امر مانع تکمیل تحقیقات و جلب افراد تحت پیگرد شده است.

وی گفت: امیدواریم که بعد از دستیابی گروهها در لیبی به یک توافق، واقعیت به طور کامل روشن شده و امام موسی صدر و همراهانش بازگردند.

نبیه بری با اشاره به انفجار هولناک اخیر در اسکله بیروت گفت: تاکید می کنم که جراحت پایتخت به منزله جراحتی برای لبنان و بشریت است.

وی خواهان آن شد که تحقیقات درباره انفجار بیروت بدون شتابزدگی در مسیر درست خود حرکت کند و دستگاه قضایی لبنان از کسی که می خواهد زیر سقف حفظ حاکمیت لبنان عمل کند، کمک بگیرد.

نبیه بری همچنین رسیدگی به انفجار بیروت و روشن شدن زوایای آن را آزمونی برای دستگاه قضایی لبنان دانست .

وی همچنین در اشاره به برخی تحولات داخلی هشدار داد: ثبات امنیتی درحال متزلزل شدن است و ما حوادثی را بین مناطق شاهدیم که آخرین مورد آن در مناطق کفتون و خلده در جنوب بیروت بود.

رئیس پارلمان لبنان همچنین هشدار داد: خطر این بار از خارج نیست بلکه از داخل است.

وی افزود: میهن دیگر از ثبات سیاسی، مالی یا امنیتی یا اعتماد شهروندان و جهان سرشاری برخوردار نیست.

رئیس پارلمان لبنان گفت: باید همگی خواسته های مردم را بشنویم. بدترین چیزی که فاجعه انفجار بیروت برملا کرد، سقوط ساختار نظام سیاسی و اقتصادی بود.

وی تاکید کرد: نظام طائفه ای، فساد و محرومیت و بی عدالتی است.