انزوا و تنفر آمریکا را فراگرفته است

هوا چونیینگ، سخنگوی وزار خارجه چین ضمن انتشار پیامی در حساب توییتر خود، از اقدامات یک‌جانبه گرایانه آمریکا و تحرکات منفی واشنگتن انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- در پیام سخنگوی وزارت خارجه چین آمده است: «از ۴۱ سال پیش که چین و ایالات متحده روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند، ارتباطات بین مردم نقش مهمی در افزایش درک متقابل و پیشرفت مداوم روابط دو جانبه داشته است».

هوا چونیینگ ضمن انتقاد از رفتار آمریکا در قبال شهروندان چینی مقیم در این کشور، نوشت: «دانشجویان و دانشمندان چینی سهم به‌سزایی در نوآوری در علم و فناوری در آمریکا  داشته‌اند. دانشجویان چینی یک سوم کل دانشجویان خارجی آمریکا را تشکیل می‌دهند و سالانه بیش از ۱۵ میلیارد دلار برای این کشور ارزآوری دارند».

وی نهایتا از شرایط موجود برای دانشجویان چینی در آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت که واشنگتن تبلغات منفی گسترده علیه شهروندان چینی انجام می‌دهد و والدین دانشجویان مقیم در آمریکا برای بازدید از فرزندان خود با مشکل مواجه هستند.

سخنگوی وزات خارجه چین همچنین گفت که آمریکا اکنون مملو از نفرت، انزوا و بیگانه‌هراسی شده است. وی نهایتا به مایک پمپئو کنایه زد و گفت که وزیر خارجه آمریکا به جای دخالت در امور سایر کشورها، باید سعی کند تا به مطالبات مردم این کشور گوش فرا دهد.