تظاهرات آمریکایی‌های هندی‌تبار علیه چین

گروهی متشکل از هندی‌ها و آمریکا یی‌ها در اعتراض به مسائلی از قبیل آنچه «تجاوز چین علیه هند» خواندند، در پایتخت آمریکا تجمع اعتراضی ترتیب دادند.

اخبار بین الملل- به نوشته «هندوستان تایمز»، یک گروه از آمریکایی‌های هندی‌‌تبار در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا علیه «حزب کمونیست چین و رهبرانش» تظاهرات کردند.

طبق گزارش‌ این روزنامه، این تظاهرات در اعتراض به «تجاوزگری چین علیه هند و نقض حقوق بشر (مسلمانان) اویغور در استان سین کیانگ چین» برگزار شد.

معترضان با سر دادن شعارهایی از تصمیم «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند برای ممنوع کردن شرکت‌های چینی در هند و توقف خرید محصولات چینی تمجید کردند و از آمریکا هم خواستند همین کارها را انجام دهد.

«آداپا پراساد» عضو ارشد انجمن موسوم به «دوستان بی‌جی‌پی (حزب حاکم مردم هند) آمریکا» طی سخنانی در این تجمع اعتراضی مدعی شد: «تابستان امسال در حالی که جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا بوده، چین تلاش کرد که وارد سرزمین کشور دیگر شود. فقط موضوع منطقه لداخ در هند نیست بلکه مساله دیگر همسایگان هم هست. زمان آن است که جهان در برابر تجاوزگری چین یکپارچه شود».

اظهارنظر این آمریکایی هندی‌تبار در شرایطی مطرح شده که پیش از این پکن و دهلی نو در اظهارنظر درباره درگیری‌های مرزی اخیر یکدیگر را به نقض حاکمیت و تجاوز به تمامیت ارضی خودشان در منطقه مرزی لداخ متهم کرده‌اند.

مقام‌های هند مرگ 20 نظامی این کشور در درگیری‌های مرزی با چین را تایید کردند اما مسئولان چین اشاره‌ای به تعداد تلفات این کشور در این درگیری‌ها نکرده‌اند.

طبق گزارش هندوستان تایمز و برخی دیگر از رسانه‌های هندی، تجمع اعتراضی روز یکشنبه (دیروز) در واشنگتن دی سی دومین تجمع ضد چینی آمریکایی‌های هندی تبار در پایتخت آمریکا بود.