آمریکا مانع از رسیدن کمک‌ به فلسطینیان می‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که ایالات متحده آمریکا در راستای تحمیل طرح اشغالی خود بر فلسطینی‌ها، مانع از کمک به این تشکیلات شده است.

اخبار بین الملل- محمود عباس که پنجشنبه از طریق ویدیو کنفرانسی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان سخنرانی می‌کرد، گفت: «دولت آمریکا مانع از این شده است که کشورها در مقابل اموال بلوکه شده فلسطینیان، به آن‌ها وام بدهند. ولی ما هرگز فرو نمی‌پاشیم».

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که این تشکیلات هرگز بر سر معامله قرن آمریکا و طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری» چانه‌زنی نخواهد کرد.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر از قصد خود برای اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت غیر قانونی است، خبر داده است. این اقدام بخشی از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن است که حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خود و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را از آن‌ها سلب می‌کند.

او در باره این طرح به اصطلاح صلح‌آمیز آمریکا گفت: «من همه را به چالش دعوت می‌کنم، هیچ انسانی بر روی این پهنه خاکی حاضر نمی‌شود که کشورش بر همین شکل و شمایلی باشد که در معامله قرن آمریکا آمده است».

ابو مازن با بیان اینکه فلسطینیان و نماینده قانونی آن‌ها تشکیلات خودگردان هرگز از اصول ثابت خود کوتاه نخواهند آمد، بار دیگر اعلام کرد که این تشکیلات دیگر آمریکا را به عنوان تنها واسطه و میانجی در مذاکرات بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها قبل ندارد.

او گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین این آمادگی را دارد که یک نشست بین‌المللی برای صلح در فلسطین اشغالی با نظارت سازمان ملل برگزار کند؛ مشروط بر اینکه مذاکرات با طرف اسرائیلی در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی برای فشار به این تشکیلات و فلسطینیان، اقدام به مصادره اموال مردم فلسطین کرده و آن‌ها را سرقت کرده است.

او گفت که برخی از کشورهای عربی به تعهدات خود در قبال فلسطین و کمک به فلسطینی‌ها پایبند نبوده و این تصمیمات و اقدامات تشکیلات خودگردان بود که طرح اشغالی الحاق کرانه باختری و معامله قرن را متوقف کرد.

عباس گفت: «ما [در این مدت] تأکید کردیم و گفتیم چنانکه اشغالگران طرح الحاق را اجرایی کنند ولو در یک وجب از خاک اراضی ما، این دولت اشغالگر است که مسئولیت همه عواقب این اقدام خود را باید برعهده بگیرد».

تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان مطرح شدن جدی اشغال کرانه باختری و معامله قرن، همکاری‌های امنیتی خود با رژیم صهیونیستی را لغو کرده و گفته دیگر بر توافقات حاصل شده در «توافق اسلو» پایبند نیست.

او در این نشست به توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط نیز اشاره کرد و آن را «آخرین خنجر زهرآلودی» دانست که بر پیکر فلسطین جای گرفته است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «ما در اینجا باقی‌ خواهیم ماند و هرگز سرزمین‌مان را ترک نخواهیم کرد و همه تلاش خود را برای حمایت از مقاومت و ایستادگی اهالی و مردم خود انجام خواهیم داد».