انتقال  تجهیزات نظامی ترکیه به مرز یونان

به نقل از روزنامه جمهوریت ترکیه ، با ادامه تنش‌ها بین ترکیه و یونان برسر عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز از سوی ترکیه در دریای مدیترانه، ارتش ترکیه دو کاروان نظامی حامل تانک را از منطقه ریحانلی و کوملو در استان هاتای واقع در جنوب ترکیه و نزدیک مرز ادلب سوریه به سمت مرزهای خود با یونان حرکت داده است.

اخبار بین الملل- این روزنامه ترکیه‌ای نوشت مقصد این دو کاروان نظامی استان ادیرنه واقع در بخش اروپایی ترکیه و هم‌مرز با یونان است. قرار است این کاروان‌ها که حامل ۴۰ تانک هستند، از بندر اسکندرون واقع در هاتای از طریق قطار به ادیرنه منتقل شوند.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه امروز در بیانیه‌ای از برگزاری یک مانور نظامی مشترک با قبرس شمالی در شرق دریای مدیترانه علی‌رغم افزایش تنش‌ها میان آتن و آنکارا خبر داد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، ترکیه و جمهوری خودخوانده قبرس شمالی مانور نظامی سالانه مشترک خود را به مدت پنج روز در شرق دریای مدیترانه از روز یکشنبه آغاز خواهند کرد.

دیلی میل به نقل از این وزارتخانه نوشت «هدف از این رزمایش، که هر ساله برنامه ریزی می‌شود، توسعه آموزش متقابل، همکاری و هماهنگ سازی بین فرماندهی نیرو‌های صلح ترکیه‌-قبرس و فرماندهی نیرو‌های امنیتی جمهوری قبرس شمالی است.»

به گفته این وزارتخانه، نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی در این مانور نظامی شرکت خواهند کرد.