ترامپ برنده مناظره‌ها با بایدن است

 کمتر از دو ماه مانده به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) ریاست جمهوری آمریکا، نتیجه یک نظرسنجی در این کشور نشان می‌دهد که از نظر اکثر آمریکایی‌ها جو بایدن در مناظره‌های انتخاباتی با دونالد ترامپ مغلوب خواهد شد. 

اخبار بین المللهمزمان با شدت گرفتن تحرکات انتخاباتی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و صف‌کشی‌های حامیان دونالد ترامپ و جو بایدن در برابر یکدیگر، روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» و دانشگاه «سافولک» یک نظرسنجی مشترک درباره مناظره‌های ریاست جمهوری این کشور برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی هیل، طبق نتیجه این نظرسنجی، اکثر آمریکایی‌ها معتقدند که دونالد ترامپ جو بایدن را در مناظره‌های ریاست جمهوری شکست خواهد داد.

طبق اعلام کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا (سی‌پی‌دی) زمان و مکان مناظره‌های ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۲۰ بدین شرح است:

- ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در «کلیولند»

- ۷ اکتبر (۱۶ مهر) مناظره نامزدهای معاونت ریاست جمهوری در «سالت لیک سیتی»

- ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در «میامی»

- ۲۲ اکتبر (۱ آبان) سومین و آخرین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در «نشویل». 

نظرسنجی روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» و دانشگاه «سافولک» نشان می‌دهد، از نظر ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، ترامپ مناظره‌ها را خواهد برد و ۴۱ درصد هم گفتند، بایدن مناظره‌ها را پیروز خواهد شد.

از حمله موضوعات قابل توجه در این نظرسنجی، اختلاف ۱۰ درصدی نظرات افراد مستقل (غیر وابسته به احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات) درباره برنده مناظره‌ها است.

طبق این نظرسنجی، ۴۷ درصد از افراد مستقل اعلام کردند که ترامپ مناظره را می‌برد و ۳۷ درصد گفتند، بایدن مناظره‌ها را پیروز خواهد شد.

انتشار نتیجه نظرسنجی درباره مناظره‌ها در شرایطی انجام شده است که نتیجه اکثر نظرسنجی‌ها در آمریکا از پیشتازی بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ حکایت دارد.