پلوسی: ترامپ از ترس شکست، سعی در بی‌اعتبار کردن انتخابات دارد

 نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ به دلیل ترس و نگرانی خود، سعی در بی اعتبار کردن انتخابات ریاست جمهوری در میان افکار عمومی آمریکا دارد.

اخبار بین الملل- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ با «ام اس ان بی سی» از تلاش‌های ترامپ برای ایجاد خلل در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر گفت. پلوسی در خصوص اینکه ترامپ رای دهندگان را تشویق می‌کند تا دو بار رای دهند، گفت آنچه مشخص است این است که او طبق معمول دچار ترس و هراس شده است. آنچه می‌توانم به مردم بگویم آن است که به حرفای او توجه نکنید. او می‌خواهد رای شما را بی اعتبار کند. ما می‌فهمیم که او در مورد چه چیزی حرف می‌زدند. سعی می‌کنیم تا زیان‌های (ناشی از اظهارات او) را کم کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان گفت ترامپ سعی می‌کند تا با این حرف‌ها اعتبار رای دادن را در نظر مردم آمریکا از بین ببرد و در نتیجه زمینه حضور دوباره خود در کاخ سفید را فراهم کند.

پلوسی پیشتر نیز اعلام کرد: یک توصیه به مردم آمریکا دارم: به دونالد ترامپ توجهی نکنید. هدف او ترساندن مردم نسبت به رای دادن است. 

موضوع نگران کننده‌ای که پلوسی را به اظهارنظر واداشت این بود که نتایج نظرسنجی ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال نشان داد میزان اعتماد مردم آمریکا به صحت و شمارش دقیق آرا تنها ۴۵ است. این رقم در مقایسه با میزان مشابه سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۴ درصد افت داشته است.

رئیس جمهور آمریکا این روز‌ها هر بار به بهانه‌ای تلاش دارد شائبه تقلب در انتخابات نوامبر را در اذهان عمومی ایجاد کند. ترامپ پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند با برگزاری رای گیری انتخاباتی به صورت پستی، زمینه تقلب و کلاهبرداری به نفع خود را در سوم نوامبر ایجاد کنند.

برخی هدف قرار دادن رای‌گیری پستی از سوی ترامپ را به تلاش او برای ایجاد بی اعتمادی عمومی نسبت به سیستم انتخاباتی تعبیر می‌کنند.