فلسطینی ها حق ندارند عادی سازی روابط را محکوم کنند!

 سایت شبکه المیادین در گزارشی تحت عنوان « فلسطین نه تنها نباید عادی سازی روابط را محکوم کند بلکه باید عذرخواهی کند!» نوشت: حیله دفاعی که کشورهای خواهان عادی سازی روابط آن را به کار می گیرند قابل پیش بینی بود اما در بُعد سیاسی، رهبران فلسطینی، تمام ارتباط خود را با نهادهای عربی به ویژه شورای همکاری خلیج فارس قطع نکرده اند.

اخبار بین الملل- بعد از آنکه امارات آغازگر روند عادی سازی روابط شد و از دوستی با رژیم صهیونیستی در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس حمایت کرد، این شورا اینک از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواسته به دلیل طرح مسائلی در نشست اخیر دبیران کل گروه های فلسطینی عذرخواهی کند.

به نظر می رسد فلسطینی ها حتی نمی توانند به صورت کلامی، عادی سازی روابط را محکوم کنند و انگار قربانی، باید از جنایتکار عذرخواهی کند. کشورهایی که با رژیم صهیونیستی دست به یکی کرده و همکاری های نظامی و اطلاعاتی و امنیتی دارند، ادعا می کنند به آرمان فلسطین وفادارند. چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به تمام شخصیت های کشورهای عربی احترام می گذارد. این تشکیلات از این طریق تلاش می کند رضایت این کشورها را جلب کند.

کشورهایی که خواهان عادی سازی روابط هستند اگر از دست رهبران فلسطینی یا گروه های فلسطینی به خشم بیایند آوارگان فلسطینی مقیم این کشورها را تحت فشار قرار می دهند؛ اقدامی که حتی کشورهای غربی آن را انجام نمی دهند.