وکیل جدید ترامپ برای پرونده رسوایی اخلاقی مشخص شد

  وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه باید در پرونده تجاوز به یک نویسنده آمریکایی به جای وکلای شخصی از دونالد ترامپ دفاع کند.

اخبار بین المللوزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه در استدلالی جالب توجه اعلام کرد در پرونده رسوایی اخلاقی که جین کارول در آن رئیس جمهور را به تجاوز متهم کرده، باید به جای تیم حقوقی او وارد عمل شود.

این وزارتخانه در نامه ارسالی به دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک برای توجیه درخواست خود برای دفاع از رئیس جمهور در پرونده رسوایی اخلاقی و انتقال شکایت از دادگاه ایالتی به دادگاه فدرال به قوانین فدرال استناد کرد.

جفری بوسرت، دستیار دادستان کل آمریکا استدلال‌های وزارت دادگستری این کشور برای برعهده گرفتن دفاع از رئیس جمهور در این پرونده را اعلام کرد. پس از آنکه قاضی منطقه‌ای نیویورک به جین کارول اجازه داد تا پرونده شکایت خود از ترامپ را پیگیری کند، به دلیل همزمانی این اقدام با زمان حساس انتخاباتی و احتمال عزل ترامپ قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر وزارت دادگستری وارد عمل شد.

این خبرنگار و مقاله‌نویس آمریکایی اولین بار در در ماه نوامبر ۲۰۱۹ از ترامپ برای اذیت و آزار جنسی او طرح دعوی کرد. نویسنده و مقاله نویس آمریکایی رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که نزدیک به ۲۳ سال پیش در اتاق پرو فروشگاهی او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. پیشتر دو زن در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اظهارات کارول را تائید کردند و گفتند که او داستان آزار جنسی خود را در دهه ۱۹۹۰ میلادی برای آن‌ها شرح داده است.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی کارول ضمن تکذیب آن گفت: از این دسته زن‌ها خوشم نمی‌آید.

این نویسنده آمریکایی پیشتر در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ گفته بود قصد پیگیری اقدام قانونی علیه رئیس جمهور آمریکا را ندارد.