زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق از زبان سفیر آمریکا

همزمان با اعلام برنامه خروج شماری زیادی از نیروهای نظامی تروریست آمریکا از عراق از سوی رئیس‌جمهور این کشور، متیو تولر، سفیر واشنگتن در بغداد نیز طی اظهاراتی اعلام کرد که احتمالا روند خروج بخش عمده نظامیان آمریکایی از عراق کمتر از ۳ سال انجام خواهد شد.

اخبار بین الملل- متیو تولر گفت: «عراق می‌تواند در امنیت منطقه و تقویت آن شریک باشد. بغداد حتی می‌تواند به عامل مثبتی برای حل اختلافات در منطقه تبدیل شود».

وی در ادامه مدعی شد: «طی سفر اخیر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن، عراق ۵ توافق‌نامه با شرکت‌های آمریکایی به خصوص در حوزه انرژی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای عراقی‌ها به امضا رساند».‌

سفیر آمریکا در ادامه مدعی شد که واشنگتن از رابطه خوب میان ایران و عراق حمایت می‌کند! وی البته به طور تلویحی گفت که ایران حاکمیت عراق را نادیده می‌گیرد.

دیپلمات آمریکایی مدعی شد که واشنگتن نگران دخالت‌های منطقه‌ای در عراق است. اظهارات وی در حالی است که آمریکا خود همواره در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند و اقدام به غارت اموال ملت‌های منطقه می‌کند.

سفیر آمریکا افزود: «هر دولتی در آمریکا روی کار آید، مخالف دخالت‌های ایران در عراق باقی خواهد ماند».

سفیر آمریکا درباره دیدار اخیر الکاظمی با شاه اردن و رئیس‌جمهور مصر نیز گفت: «آمریکا معتقد است که این نشست سه جانبه زمینه تبدیل شدن عراق به یک کشور مهم منطقه را فراهم می‌کند».