برگزاری مراسم نوزدهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به همراه همسرش ملانیا با حضور در منطقه سقوط پرواز شماره ۹۳ «یونایتد» در شنکسویل در ایالت پنسیلوانیا نسبت به قربانیان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ادای احترام کرد.

اخبار بین المللدونالد ترامپ در سخنرانی خود در محل سقوط پرواز ۹۳ خطوط یونایتد یاد حدود سه هزار نفر را که در حملات یازدهم سپتامبر در نیویورک، ویرجینیا، و پنسیلوانیا کشته شدند، گرامی داشت.

عاملان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ با ربودن چهار فروند هواپیمای مسافربری – تجاری برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک و پنتاگون را هدف قرار دادند.

هواپیمای چهارم، پرواز ۹۳ یونایتد عازم سانفرانسیسکو بود اما مهاجمان با تغییر مسیر این هواپیما قصد داشتند به واشینگتن حمله کنند. مسافران این هواپیما، پس از آگاه شدن از قصد هواپیماربایان با این افراد درگیر شدند و این هواپیما در میان جنگل‌های شنکسویل سقوط کرد.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ نیز در محل حملات ۱۱ سپتامبر در شهر نیویورک حضور یافت.

حضور همزمان جو بایدن و مایک پنس در محل حملات ۱۱ سپتامبر در نیویورک مورد توجه رسانه‌های خبری قرار گرفت. جو بایدن با زدن آرنج خود به آرنج مایک پنس به شیوه دوران کرونا احوالپرسی کرد.

مراسم متعددی در آمریکا به ویژه در نیویورک، در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع آمریکا پنتاگون در ویرجینیا، و شهرهای مختلف آمریکا به یاد قربانیان ۱۱ سپتامبر برگزار شد.