ترامپ واقعیت‌های ویروس کرونا را به علل سیاسی تغییر می‌دهد

 پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان در مطلبی نوشت یکی از مسئولان وزارت بهداشت آمریکا اعلام کرد ترامپ اسناد مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی این کشور را به دلایل سیاسی تغییر می‌دهد.

اخبار بین الملل- به گفته این مقام، افراد وابسته به ترامپ در وزارت بهداشت آمریکا تلاش می‌کنند ادبیات گزارش‌های علمی هفتگی منتشر شده از سوی مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های این کشور را تغییر دهند تا پیام سیاسی دونالد ترامپ تضعیف نشود.

مایکل کاپوتو، یکی از اعضای سابق ستاد انتخاباتی ترامپ که چندی پیش به عنوان رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت آمریکا منصوب شد، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا اسناد مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا ( سی دی سی) را تحریف می‌کند تا همه‌گیری ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه دهد.

 کاپوتو از فشار‌های وارده از سوی دولت برای ارائه گزارش‌های غیر واقعی در خصوص بیماری کوید-۱۹ خبر داد و گفت: تلاش ما این است که سیاست را با یافته‌ها و داده‌های سی دی سی پیش ببریم، اما مداخلات تیم رئیس جمهور در این باره سبب شده تا تلاش دانشمندان به نتیجه نرسد؛ ترامپ بار‌ها شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفته و مدام با پزشکان کاخ سفید در این باره اختلاف نظر داشته است.

روز شنبه معاون ستاد انتخاباتی جو بایدن این اقدام را خیانتی نفرت انگیز خواند و در بیانیه‌ای به سی ان ان گفت این دلیل دیگری بر این واقعیت است که دولت ترامپ به طور نظام‌مند، اهداف سیاسی را بر امنیت مردم آمریکا ترجیح داده است.