بایدن: سیاست جنگ‌طلبانه علیه ایران پیامد‌های زیانباری به همراه دارد

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" نوشت، درحالیکه "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت "ماساچوست" و نامزد بالقوه حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همواره در رقابت های خود از موضع "باراک اوباما" رئیس جمهوری فعلی آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده است، "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری آمریکا همزمان با آغاز رقابت های انتخاباتی اوباما در دانشگاه نیویورک در اظهاراتی انتقادآمیز از رامنی، از موضع اوباما در قبال ایران و برنامه هسته ای تهران حمایت کرد و گفت که سیاست های جنگ طلبانه رامنی در قبال ایران نتایج زیانباری به دنبال خواهد داشت.

بایدن با این ادعا که تنها راهی که می توان عملی کرد و آمریکا هنوز آن را اتخاذ نکرده است آغاز جنگ علیه ایران است، در انتقاد از سیاست خارجی رامنی در قبال ایران گفت: سخنان تند فرماندار(رامنی) درباره اقدام نظامی(علیه ایران) تنها حرف است و من این را اضافه می کنم که این سخنان دارای نتایج زیانباری است.

معاون ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به جمله مشهور " تئودور روزولت " رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت: به نرمی صحبت کنید و یک چوب بزرگ با خود داشته باشید؛ من به شما قول می دهم که رئیس جمهور یک چوب بزرگ دارد؛ این سخنان بایدن خنده مخاطبان دانشجویی وی را در پی داشت.

بایدن در ادامه سخنرانی خود گفت: رئیس جمهور اوباما آنچه را که رامنی ظاهرا نمی فهمد را درک می کند؛ آنچه ممکن و در حقیقت یک ضرورت برای آمریکا محسوب می شود این است که قوی و در عین حال هوشمند باشد.

معاون اوباما در سخنرانی خود سعی کرد دستاوردهای اوباما را در یک جمله خلاصه کند و اعلام کرد که " اسامه بن لادن " رهبر سابق شبکه تروریستی القاعده اکنون مرده است و " جنرال موتورز " زنده است.

بایدن در ادامه در استدلال اینکه تصمیمات اوباما در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا باعثامن تر شدن کشور شده است، گفت که در صورت پیروزی رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عکس این قضیه عملی می شود.

این اظهارات بایدن در انتقاد از رامنی در شرایطی گزارش می شوند که "دان سینور" مشاور رامنی پیش از سخنرانی بایدن با اشاره به اینکه فرماندار سابق ایالت ماساچوست در پی استفاده از گزینه نظامی علیه ایران نیست، اعلام کرد: ما فقط می گوئیم که ایرانی ها باید تهدید نظامی را باور پذیر بدانند و ما را جدی بگیرند.