شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 6.5 میلیون نفر عبور کرد

 دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (سه‌شنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته مجموع قربانیان ویروس  کرونا  در ایالات متحده آمریکا به ۱۹۴ هزار و ۴۸۹ نفر و شمار کلی مبتلایان به به این ویروس ناشناخته در این کشور به ۶ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۳۰۳ نفر افزایش یافت.

 

 

اخبار بین المللبا اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را ۶ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۸۹ نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور را ۱۹۹ هزار نفر گزارش کرده است.

وبگاه «کووید یو اس ای» که اخبار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، گزارش کرد که ایالت کالیفرنیا با ۷۶۵ هزار و ۱۳۴ مورد ابتلا و ۱۴ هزار و ۴۳۹ مورد فوتی، کانون بیماری «کووید-۱۹» در آمریکا است و ایالت نیویورک که زمانی بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در آمریکا را داشت، هم‌اکنون بعد از فلوریدا و تگزاس، با ۴۴۴ هزار و ۹۴۸ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد.

با اینحال، ایالت نیویورک، با ۳۳ هزار و ۳۰ مورد فوتی، همچنان بیشترین تلفات مرتبط با کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۹ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۹۸ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند و از آن میان ۹۲۷ هزار و ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۸۲۶ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس را در جهان دارد و پس از آن هند با چهار میلیون و ۸۴۶ هزار و ۴۲۷ مورد ابتلا و ۷۹ هزار و ۷۲۲ مورد فوتی و برزیل با چهار میلیون و ۳۴۵ هزار و ۶۱۰ مورد ابتلا و ۱۳۲ هزار و ۶ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.