سرنگونی هواپیمای آمریکایی حامل کوکائین توسط ارتش ونزوئلا

ارتش ونزوئلا یک هواپیمای حامل کوکائین را که در آمریکا به ثبت رسیده بود، در حریم هوایی خود ساقط کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «نستور ریوِرول» وزیر کشور ونزوئلا در این باره گفت، این هواپیما که روز سه‌شنبه به‌طور غیرقانونی وارد حریم هوایی این کشور شده بود در نزدیک مرزهای کلمبیا توسط رادار شناسایی و منهدم شد.

این مقام دولت کاراکاس افزود:‌ «ما در حالت آماده‌باش دائم خواهیم ماند و حریم هوایی خود را مورد پایش قرار خواهیم داد تا از مورد استفاده قرار گرفتن آن برای قاچاق مواد مخدر از کلمبیا که بزرگترین تولیدکننده غیرقانونی کوکائین جهان است جلوگیری کنیم».

دولت ونزوئلا طی چند سال گذشته توان خود برای مقابله با قاچاق مواد مخدر را افزایش داده است و از سوی دیگر ارتباط خود را با اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) را به خاطر جاسوسی احتمالی این نهاد به سود قاچاقچیان کلمبیایی، قطع کرده است.

علی‌رغم تلاش‌های دولت ونزوئلا برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، واشنگتن کاراکاس را به عدم اتخاذ اقدامات کافی برای مقابله با این معضل متهم می‌کند و حتی مدعی شده مقامات ارشد دولت این کشور در فعالیت‌های کارتل‌ها دست دارند.

«نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا این ادعاهای آمریکا را رد کرده و آن را «تخیلات کابوی  نژاد پرست» توصیف کرد که مخاطب وی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود.