۳۰ میلیون نفر در جهان از شدت گرسنگی در معرض مرگ قرار دارند

«دیوید پزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اعلام کرد که در شرایط کنونی ۳۰ میلیون نفر در سراسر جهان از شدت گرسنگی در معرض مرگ قرار دارند و میلیارد‌های جهان باید دست نیاز این افراد را با کمک‌های انسان دوستانه پر کنند.

او گفت: حدود ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به صورت سالیانه برای توزیع غذا میان ۳۰ میلیون نفر نیاز داریم و اگر این کمک‌های انسان دوستانه انجام نشود این افراد به زودی جان خود را از دست می‌دهند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد: علت در معرض مرگ قرار گرفتن این افراد، جنگ‌ها، درگیری ها، تغییرات آب و هوایی و چالش‌ها و پیامد‌های بیماری کووید-۱۹ است.

مدیر اجرایی این سازمان در نشست شورای امنیت افزود: حدود ۲۷۰ میلیون انسان در سراسر جهان به شدت از سوء تغذیه رنج می‌برند و در آستانه فقر مطلق قرار دارند و امیدواریم بتوانیم در سال جاری به حدود ۱۳۸ میلیون نفر از این افراد کمک رسانی کنیم.

او گفت: ۲ هزار میلیاردر در سراسر جهان داریم که مجموع ثروت خالص آنان به ۸ تریلیون دلار می‌رسد که برخی از این افراد از زمان شیوع ویروس کرونا به ثروتشان افزوده شده است.

مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا خطاب به این میلیاردر‌ها گفت: هم اکنون زمان آن رسیده است که هر آنکه می‌تواند کمک کند اقدام کند. جهان امروزه به کمک شما نیازمند است و وقت آن رسیده است که اقدام درستی انجام دهید.

سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که بیش از ۵ سال جنگ در یمن باعث شد یک سوم مردم این کشور نتوانند غذایی به دست بیاورند.