جان باختن مهاجران در بازداشت آمریکا

بنابر تحقیقات انجام شده از سوی یک کمیته کنگره آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، در مراکز مهاجرت و اجرای گمرک ایالات متحده که توسط پیمانکاران انتفاعی اداره می‌شود، بازداشت‌شدگان اغلب تحت درمان‌های ضروری قرار نمی‌گیرند و یا در این زمینه تاخیر وجود دارد. همچنین بنابر این گزارش، اغلب این پایگاه‌ها کادر پزشکی کافی ندارند و در ارائه مراقبت‌های لازم برای بیماری‌های مزمن پزشکی موفق نیستند.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، تابستان گذشته بعد از گزارش‌ها درباره تخلفات بهداشتی و ایمنی، کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد درباره استفاده به سرعت در حال افزایش دولت ترامپ از پیمانکاران انتفاعی برای بازداشت مهاجران تحقیق خواهد کرد.  

عدم مراقبت کافی در این مراکز پیش از این هم یکی از موضوعات مورد بحث بوده است. سال گذشته بازرس کل وزارت امنیت میهن آمریکا در بازدیدهای سرزده خود از ۴ مرکز بازداشت مهاجران در سال ۲۰۱۸، با مواد غذایی منقضی شده و سرویس‌های بهداشتی فرسوده مواجه شد.

نتایج تحقیقات جدید، یک هفته بعد از آن منتشر شده که یک افشاگر که قبلاً در این مراکز در جورجیا کار می‌کرده، در شکایتی که به وزارت امنیت میهن ایالات متحده ارائه کرده میزان بالای عمل جراحی برداشتن رحم و سهل‌انگاری پزشکی را شرح داده است.

در این گزارش همچنین جزئیات جان باختن چند نفر از افراد در بازداشت شرح داده شده است. به طور مثال در سال ۲۰۱۸ «هوی چی تران» ۴۷ ساله بر اثر ایست قلبی بعد از ۸ روز ماندن در بازداشت جان باخت. او پیش از آن در سلول انفرادی در یکی از این مراکز در آریزونا بود. بنابر گزارش کمیته کنگره، نگهبان با غفلت از حال او مرگ وی را رقم زد و بعد گزارش‌ها درباره این غفلت دستکاری شد.

این در حالی است که بنابر گزارش کنگره آمریکا، بحران همه‌گیری کرونا وضعیت این مراکز را پیچیده‌تر کرده است. از ۲۳ سپتامبر، دست‌کم ۴ نفر از این بازداشت‌شدگان به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و بیش از ۶ هزار نفر از افراد بازداشت شده و کارکنان این مراکز به این بیمار مبتلا شده‌اند.