جایزه هنگفت آمریکایی ها برای شناسایی سرکرده داعش

وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد مبلغ ۱۰ میلیون دلار به فردی می‌دهد که اطلاعات دقیق و مستندی از سرکرده جدید داعش در اختیار این نهاد قرار دهد.

برنامه «پاداش‌ها برای عدالت» که وابسته به وزارت امورخارجه آمریکاست، در صفحه توئیتری خود نوشت: «حجی عبدالله سرکرده جدید داعش، نقش اصلی در ریختن خود افراد بی‌گناه و کشتار و ربودن آنان را ایفا می‌کند. اگر شخصی مشخصات دقیق او را می‌داند و با تروریسم مبارزه می‌کند، به ما گزارش دهد».

حجی عبدالله سرکرده جدید داعش در شناسنامه «محمد سعید عبدالرحمن المولا السلبی» نام دارد و تبعه کشور عراقی است. البته او با نام‌های دیگری، چون «ابوعمر الترکمانی» و «عبدالامیر محمد سعید الصلابی» نیز شناخته می‌شود. او ۴۴ ساله و متولد شهر موصل در نینوای عراق است.

اطلاعات زیادی از او در دسترس نیست. عبدالله پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده پیشینِ داعش در عملیات نظامی ارتش آمریکا در شمال غرب سوریه، به عنوان شخص اول گروه تروریستی داعش مطرح شد.

این شخص پیش از رسیدن به جانشینی البغدادی عضو شاخه‌ای از «القاعده» بوده، ماه گذشته نیز وزارت امورخارجه آمریکا گفته بود برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری عبدالله شود، جایزه هنگفتی اختصاص داده است. در آن زمان مبلغ این جایزه ۵ میلیون دلار بود ولی اکنون این مبلغ دو برابر شده است.