انتقاد از ترامپ کار دست خبرنگار زن فنلاندی داد

 یک خبرنگار زن فنلاندی به دلیل توئیت‌های انتقادآمیز علیه رئیس جمهور آمریکا ، یک جایزه بین المللی را که برنده آن شده بود، از دست داد.

جسیکا آرو، خبرنگار اوله فنلاند، که برنده جایزه زنان شجاع شد و قرار بود برای دریافت جایزه خود به واشنگتن سفر کند، اندکی پیش از سفر مطلع شد که جایزه به او تعلق نمی‌گیرد. اندکی پیش از سفر آرو به او گفته شد اشتباهی رخ داده است. گفته می‌شود وزارت خارجه آمریکا نام این خبرنگار را از فهرست دریافت کنندگان جایزه شجاعت حذف کرده است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از اهدای جایزه از توئیت‌های آرو مطلع شده و تصمیم به لغو آن می‌گیرد. گفته می‌شود وزارت خارجه آمریکا درباره دلیل حذف خبرنگار فنلاندی از فهرست برندگان جایزه شجاعت هم به کنگره و هم به خبرنگاران دروغ گفته است.

این خبرنگار فنلاندی گفت: دولت ترامپ در این باره حرفی برای گفتن ندارد. هیچ توجیهی برای آنچه اتفاق افتاده دریافت نکرده ام.

از سویی، دموکرات‌های کنگره آمریکا با بررسی این موضوع اعلام کردند نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد این جایزه به دلیل پست‌های انتقادی این خبرنگار از دونالد ترامپ، لغو شده است. دموکرات‌های کنگره آمریکا با تقبیح اقدام وزارت خارجه اعلام کردند این موضوع نشان می‌دهد که هراس و جانبداری‌های حزبی در سیاست خارجی آمریکا تا چه اندازه تحت نفوذ ترامپ است. وزارت خارجه آمریکا در خصوص علت لغو جایزه این خبرنگار فنلاندی ما و افکار عمومی را گمراه کرده است.

جایزه بین المللی زنان شجاعت هر ساله به یک زن شجاع در جهان اعطا می‌شود که معمولا اقدام خاصی در جهت ارتقا وضع حقوق زنان انجام داده اند. دریافت کنندگان جایزه عمدتا از کشور‌های در حال توسعه هستند.