برگزاری تور تهران گردی برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد

لیدا حاتمی علمداری گفت: که ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان قدس از روز 27 اسفند ماه سال ساری کار خود را با فضا سازی شهر و استقرار واحد ها مربوطه طبق برنامه ها و همچنین نصب بنر و پخش بروشور در سطح شهر آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: برنامه مربوط به استقرار ستاد استقبال نوروزی شهرستان قدس تا 13 فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت و با توجه به برنامه ریزی های انجم شده دو پایگاه مربوطه در محور چیتگر و ورودی شهرستان روبروی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس مستقر خواهد شد. .

حاتمی علمداری خاطر نشان کرد: در این دو پایگاه استقبال که در ورودی شهر و به احتمال زیاد محور چیتگر مستقر خواهد شد اطلاعات لازم برای مسافران نوروزی و آشنایی هر چه بیشترآنها با جاذبه های گردشگریرا ارائه خواهد دادو اقدامات اولیه را برای افرادی که میخواهند در شهر قدس مستقر بشوند را انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مشکلاتی که شهرستان با ان روبرو است نداشتن هتل و مسافر خانه در سطح شهرستان است که این مهم موجب شد با هماهنگی های انجام شده مجموعه ای را در محل شهرک ابریشم شهرستان قدس جنب سازمان تاکسیرانی هماهنگ شود تا شهروندان بتوانند در ان محل چادر زده و بر روی سکو های تعبیه شده اسکان پیدا کنند و این مکان مجهز به تمام نیازهای مسافران است.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان قدس بیان کرد: دو مدرسه دیگر نیز در سطح شهر در محدوده شهرک کاووسیه جنب اداره برق برای اسکان تعیی شده است و همچنین در صورت اعلام روستا های شهرقدس برای محل اسکان این مکانها نیز برای عموم شهروندان و مسافران اعلام خواهد شد .

وی گفت: از مهمترین مواردی که در این تور باید به ان اشاره کنم این است که با توجه با هماهنگی هایی که انجام داده ایم در مراحل اول در تور تهران گردی و ری گردی که با هماهنگی های اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صورت گرفته است خانوادهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را برای این تور اعزام خواهیم کرد و در صورت انجام هماهنگی های بیشتر ممکن است زمان سه روز برگزاری این تورها به مدت یک هفته افزایش پیدا کند و روزانه بیش از 120 نفر را نیز در قالب چندین اتبوس که با هماهنگی ای شهرداری در اختیار ما قرار گرفته است انجام خواهیم داد.

حاتمی علمداری بیان کرد: در برنامه نوروزی امسال مجموعه فوریته ای پزشکی ، سازمان های متبوع شهرداری قدس ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته امد امام خمینی (ره) و بهزیستی به طور ویژه تری در کنار ما قرار دارند و غرفه هایی نیز در پایگاه های نوروزی دارند که برنامه های متنوعی اعم از نمایشگاه آثار دستی و کتاب برگزارخواهند کردو دستگاه های خدمات رسانی مانند تعزیرات ،اتش نشانی، بانک ها و دیگر ادارات خدمات رسان و اجرایی شهرستان به طور کل در ستاد نوروزی فعال هستند .

مسئول اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان قدس درپایان خاطر نشان کرد: امیداریم با اهتمامی که مسئولان دارند و تعامل و همدلی که وجود دارد بهترین فضا را برای عموم مراجعه کنند گان و مسافران نوروزی و همچنین شهروندان داشته باشیم و نوروز خوبی را برای همگان رقم بزنیم.