تابستان امسال خاموشی نداریم

محمد آریان‌فر مدیر برق شهرستان شهریار ضمن اشاره به عملکرد اداره برق در موضوع خاموشی معابر، تدابیر این اداره جهت جلوگیری از خاموشی در روزهای گرم سال و اوج مصرف برق در این فصل را تشریح کرد.

مدیر برق شهرستان شهریار گفت: همشهریان عزیز می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱، مشکلات و خاموشی مد نظر را به این اداره اطلاع داده و اکیپ‌های حوادث برق و روشنایی وظیفه دارند حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت نسبت به رفع مشکلات ثبت شده اقدام کنند.

محمد آریان‌فر افزود: روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ مورد از طریق سامانه ۱۲۱ ثبت و  به اکیپهای چهارگانه ما جهت بررسی و اقدام ارجاع می‌شود و ممکن است در پاره‌ای از مواقع این زمان به یک هفته تا ۱۰ روز نیز به طول بیأنجامد اما تأکید ما بر حل مشکلات همشهریان در کمتر از  48 ساعت است و این موضوع را به اکیپهای خود گوشزد کردیم.

آریان‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار راه مبین پیرامون تاریکی مطلق کمربندی عباسپور(کوچه باغی متصل به میدان جهاد) در شب و خطرساز بودن این محور دوطرفه گفت: اگر مردم این تاریکی را در سامانه ثبت کرده و کد رهگیری ریکورد دریافت کرده‌اند مطمئن باشید به آن رسیدگی می‌شود و من این موضوع را شخصأ پیگری خواهم کرد.

مدیر اداره برق شهریار درباره تدابیر این اداره در فصل گرم سال و جلوگیری از خاموشی‌های مکرر گفت: با توجه به تدابیری که در نظر گرفته شده و همچنین اعتباراتی که به ما تخصیص داده شده امیدواریم مشکل خاصی در تابستان امسال با توجه به افزایش مصرف برق در این فصل نداشته باشیم و ممکن است برخی مشکلات از طرف بالادستی به ما منتقل شود اما در شرکت توزیع مشکلی نخواهیم داشت.

آریان‌فر تصریح کرد: به منظور توسعه شبکه و پایداری آن تدابیری اندیشیده شده است که می‌توان به احداث ۲ فیدر در ورودی شبکه از طرف رباط کریم اشاره کرد، همچنین ۲ فیدر تأمین برق نیز در صباشهر و شاهدشهر احداث خواهد شد که پیمانکار در حال ساخت این تأسیسات و تزریق آن به شبکه است و در منطقه باغستان نیز ۴ فیدر دیگر پیش بینی شده است که امیدواریم تابستان امسال را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم.

مدیر برق شهرستان شهریار در تشریح نگهداری و احداث روشنایی معابر به خصوص جاده اندیشه به شهرقدس گفت: وظیفه احداث پایه‌های روشنایی در معابر برون شهری بر عهده اداره راه است اما اگر این روشنایی‌‌ها احداث شود و به ما تحویل گردد سرویس و نگهداری آن را برعهده می‌گیریم و تاریکی جاده اندیشه به شهرقدس نیز با رایزنی‌های انجام شده در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.