رونق اقتصادی با حمایت از کالای ایرانی

گروه اقتصادی- حمیدرضا فولادگر با بیان این مطلب اظهار کرد: در چند سال گذشته بی توجهی به سمت تولد داخلی سبب شد تا این بخش با مشکلات جدی مواجه شود که این مساله نتیجه ای جز وابستگی، عقب ماندگی تولید و صنعت و رکورد اقتصادی به دنبال ندارد.

به گزارش افکارنیوز، نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم تصریح کرد: توجه به تولید و کالای ایرانی منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و شکوفایی صنعتی می شود.

وی افزود: کالای ایرانی باید مورد توجه جدی همه اقشار جامعه و مسوولان قرار گیرد و  خرید کالای ایرانی افتخار ملی محسوب شود زیرا با این کار از تولید و صنعت داخلی حمایت شده و بیکاری را می توان کاهش داد البته این کاربه حمایت دولت از تولیدکنندگان و پرهیز از خرید کالای خارجی از سوی مردم بستگی دارد.

این نماینده مجلس دهم بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته مردم و مسوولان همگام با هم به حایت از تولیداتی داخلی خود پرداخته اند بنابراین باید به تجارب سایر کشورها توجه کنیم.

وی عنوان کرد: دولت باید از واردات بی رویه کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند پرهیز کرده و در کنار آن تولید کنندگان نیز باید با ارتقا سطح کیفی محصولات به مخاطب نشان دهند که تولید محصول ایرانی در مقایسه با نمونه خارجی دارای صرفه اقتصادی است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان داخلی باید با عزم جدی و  با ارائه محوصلاتی با کیفیت بالا و قیمت پائین تر به مشتریان نشان دهند که محصولات خارجی در مقایسه با تولیدات ایرانی به صرفه نبوده و در این صورت مخاطب نیز اقدام به خرید محصول ایرانی می کند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که کیفیت محصولات پایین و قیمت بالاست و تولیدکنندگان گارانتی و ... مناسبی ارائه نمی دهند نمی توان انتظار حمایت همگانی از محصول ایرانی را داشت.

فولادگر درباره حمایت برخی از شبکه های خارجی از مصحولات ایرانی گفت: به حتم اهدافی پشت این مساله وجود دارد بنابراین رسانه ملی و رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی داخلی باید گوی سبقت را از چنین شبکه هایی در زمینه حمایت از کالای ایرانی بربایند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دولت واقعا به دنبال اجرای کامل سیاست اقتصاد مقاومتی است باید برنامه های بازدارنده در زمینه ورود کالای خارجی غیر ضرور به صورت قاطعانه اجرایی کند و همانند ماه های اخیر با متخلفان و قاچاقچیان بزرگ به طور جدی برخورد کند در این صورت مخاطب ایرانی به حتم کالای داخلی را به نمونه مشابه خارجی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود؛ ترجیح خواهد داد و با این کار تولید و اشتغال رونق چشمگیری می یابد.