رزمایش راهیان بیت المقدس در پنج شهرستان استان برگزار شد

طی دو روز گذشته؛ پنجشنبه و جمعه، رزمایش راهیان بیت المقدس در تعدادی از شهرستان های استان برگزار شد.

 

رزمایش های بیت المقدس؛ رزمایش هایی هستند که با حضور مردم و بسیجیان پرشور برگزار می شود. این رزمایش ها اقتدار  و حضور همیشگی بسیجیان در صحنه را نشان می‌دهد و  پیام‌های متعددی به جهان استکبار دارد.

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر افزایش توان دفاعی کشور تاکید دارند این رزمایش ها سنجش خوبی برای افزایش و همچنین سنجش توان دفاعی بسیجیان و نیروهای مردمی است و آنها را برای حضور در صحنه های احتمالی آماده می کند.

برگزاری کلاس های آموزشی و حلقه های صالحین همراه با این رزمایش ها هم سبب افزایش بصیرت بسیجیان می شود و در واقع در این رزمایش ها بسیجیان هم از نظر دفاعی و هم از نظر روانی؛ نسبت به توطئه های دشمنان آگاه و تجهیز می شوند.

 

علیرضا یوسفی؛ مسئول معاونت عملیات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هفته گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: برای اولین بار در استان و برخلاف سال های گذشته؛ رزمایش راهیان بیت المقدس در دو مرحله انجام خواهد شد. 

یوسفی بیان کرد: در مرحله اول رزمایش که در 26 و 27 فروردین ماه برگزار می شود، قرارگاه های شهرستان های بیرجند، زیرکوه، طبس، قاین و فردوس رزمایش خود را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: همچنین در مرحله دوم رزمایش و در 9 و 10 اردیبهشت ماه نیز قرارگاه های شهرستان های درمیان، نهبندان، سربیشه، سرایان، بشرویه و خوسف به اجرای رزمایش می پردازند.

سخنگوی رزمایش راهیان بیت المقدس تصریح کرد: در مرحله اول رزمایش 18 گردان بیت المقدس، 6 گردان کوثر و یک گردان امام علی(ع) و در مرحله دوم هم 11 گردان بیت المقدس در رزمایش حضور خواهند داشت که در کل 36 گردان می شود.

 یوسفی با بیان اینکه در اجرای این رزمایش 29 گردان بیت المقدس، 6 گردان کوثر و یک گردان امنیتی امام علی(ع) حضوردارند گفت: در جمع 8 هزار و 424 بسیجی این رزمایش را اجرا خواهند کرد که 6 هزار و 786 نفر در قالب گردان بیت المقدس، یک هزار و 404 نفر در قالب گردان کوثر و 234 نفر هم در قالب گردان امنیتی امام علی(ع) خواهند بود.

وی اظهارکرد: در هر شهرستان تهدیدهای موجود شناسایی شده و بر اساس همین تهدیدات تحلیل هایی انجام و عملیات ها اجرا می شود که عملیات های مقابله با ناآرامی ها و اغتشاشات، دفاع از کوی و برزن، پدافند غیرعامل و امداد و نجات، عملیات تاخیری، عملیات ثابت منطقه ای و عملیات ضدهلی برن بر اساس نیاز هر شهرستان انجام خواهد شد.

مسئول معاونت عملیات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هدف از اجرای این رزمایش را نمایش اقتدار گردان های بسیجی، حفظ و انسجام سازمانی و فعالیت های جنبی بسیج، بالابردن آگاهی های عمومی، مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه دفاع با تکمیل و به کارگیری ظرفیت های بومی ومحلی، ایجاد هودلی و وحدت و شناخت اعضا با فرماندهان و ... دانست.

 

در ادامه به بیان اهم بیانات سخنرانان مراسم رزمایش شهرستان ها می پردازیم.

 

کوچکترین اشتباه استکبار برابر با یک اتفاق تاریخی خواهد بود

سردار نصرت‌الله سیف؛ معاون مقاومت مردمی بسیج مستضعفان هم در جمع بسیجیان رزمایش راهیان بیت‌المقدس شهرستان بیرجند اظهارکرد: جنگ ما با آمریکا تمام نمی‌شود چراکه دکترین آمریکا ثابت و استکبار است اما دکترین ما سیار و نابودی استکبار است.

وی تأکید کرد: حاکم کردن رژیم صهیونیستی بر کشور و مسلط بودن آن‌ها بر مسلمانان جهان از دکترین آمریکا است.

 

 

معاون مقاومت مردمی بسیج مستضعفان با بیان اینکه عدم سلطه آمریکا در منطقه و کشورهای مستضعف، ضد استکبار بودن از دکترین ما است، تصریح کرد: دکترین‌ها استراتژیک و تاکتیک‌ها را مشخص می‌کنند و در هر مکانی که آمریکا ظلم کند ما با آن‌ها می‌جنگیم و تعارفی با کسی نداریم.

سیف افزود: اگر آمادگی این کشور چه حضور در صحنه و چه در تکنولوژی‌ها نباشد و اگر استکبار غرش موشک‌های ما را بالای پایگاه‌های متحرک خود نبینند به ما یک لحظه نیز امان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا 34 پایگاه نظامی عظیم در منطقه مستقر کرده است، بیان کرد: ما دشمن‌شناسی خوبی داریم و به لطف الهی تمام پایگاه‌های آن‌ها چه ثابت و چه سیار شناسایی شده است.

معاون مقاومت مردمی بسیج مستضعفان افزود: استکبار می‌داند اگر کوچکترین اشتباهی را کند یک اتفاق تاریخی در کشور آن‌ها ثبت می‌شود.

سیف گفت: آمریکا می‌داند که هر چه بدبختی در دنیا دارند به خاطر ما است همان‌طور که ما می‌دانیم تمام مشکلات دنیا زیر سر آمریکا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جنگ در دنیا بین آمریکا و ایران است و این موضوع را هم آن‌ها و هم ما می‌دانیم.

معاون مقاومت مردمی بسیج مستضعفان اضافه کرد: دشمن تک تک بسیجیان را زیر نظر دارد و می‌داند بسیجیان برای عقیده خود می‌جنگند و شهادت را می‌خواهند.

سیف با بیان اینکه دشمنان دوباره بحث نفوذ را در دستور کار خود قرار دادند، تبیین کرد: به لطف الهی فرمانده کل قوا تشخیص به‌موقعی درباره نفوذ دوباره آمریکا داشتند و امیدواریم تیر آن‌ها به سنگ بخورد.‌

 

پیام این رزمایش به دشمنان ایستادگی، مقاومت و مبارزه است

صفرعلی اسماعیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند در جمع بسیجیان رزمایش راهیان بیت‌المقدس شهرستان بیرجند، با بیان اینکه رزمایش راهیان بیت‌المقدس اهدافی را مدنظر خود دارد، افزود: یکی از اهداف بسیج در این رزمایش نمایش اقتدار نیروهای سازماندهی شده مردمی وفادار به انقلاب اسلامی تحت عنوان گردان‌های بسیج است.

وی تصریح کرد: بیعت مجدد با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای گرانقدر و فرمانده کل قوا، ایجاد آمادگی در نیروهای سازمان یافته بسیج در راستای تهدیدهای دشمنان، حفظ روحیه انقلابی و جهادی و رزمی بسیجیان و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام از دیگر اهداف این رزمایش است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند با اشاره به پیام این رزمایش، ادامه داد: تنها راه حفظ این ملت مقاومت و ایستادگی، جهاد، مبارزه و بصیرت است و این موضوع پیامی به دشمنان است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از مسئولانی که در این نظام مسئولیت دارند انتظار داریم تا در تمام برهه‌های زمانی انقلاب با آمادگی کامل عمل کنند.

وی اظهار کرد: خوشحالیم که در دو سال گذشته آمار گردان‌های سازمان‌یافته در سطح شهرستان بیرجند 100 درصد افزایش داشته است و این موضوع به دلیل استقبال گرم جوانان و نوجوانان از بسیج است.

 

شعارامروز انقلاب اسلامی مبارزه با ظالم ودفاع از مظلوم است

سردارمیریان؛ مسئول طرح ریزی نیروی زمینی عملیات سپاه دررزمایش راهیان بیت المقدس و درجمع بسیجیان شهرستان قاین اظهارداشت: امروز شعارانقلاب اسلامی، مبارزه با ظالم ودفاع از مظلوم است وجهان استکبار این رانمی خواهد ومی خواهد که حامی ظالم ونابود کننده مظلوم باشیم درحالی که جند الله لشکر مخلص خدا هرگز چنین نخواهد شد ونخواهد بود.

وی گفت:دشمنان هرتوطئه ای رابرعلیه ما دارند جواب عکس می گیرند ودربرابر هرسیاهی آنها اقتدار وحکومت به حق انقلاب اسلامی به دنیا معرفی می شود .

مسئول طرح ریزی نیروی زمینی عملیات سپاه افزود: تا داعشی با پرچم سیاه به وجود نمی آمد سفیدی انقلاب اسلامی به دنیا معرفی نمی شد واین داعش وجریاناتش همان طور که رهبری فرموده اند زباله داعش باعث نابودی تفکر وهابیت خواهد شد.

سردارمیریان گفت: درچنین جامعه ای که عده ای خون خود را برای دفاع از نظام می دهند عده ای به دنبال جمع کردن مال وثروت دنیوی هستند درحالی که  میلیون ها نفردر ادوار تاریخ شهید شده اند  تا این انقلاب تحقق پیدا کند وامروز انقلاب اسلامی درروی زمین به همه جهانیان معرفی شده است ما این حرفها را احساسی نمی گوییم ودر جنگ 22روزه،جنگ 8روزه،درسوریه ودرعراق ودر یمن همه اینها را ثابت کرده ایم.

وی با شاره به اقتدار وعزت رهبرانقلاب گفت: درهیچ کجای دنیاحاکمی به عزت وفروتنی واقتدار رهبر ما پیدا نخواهید کرد ونتیجه ان را نیز در مرزها ودرآن سوی دنیا می بینیم  که یک رزمنده در مرز ویا یک سرباز درسوریه وعراق با همان قدرت واقتداری  می جنگدکه رهبرانقلاب ما دارد.

 

فرماندهان نظامی حماسی صحبت می کنند نه احساسی

برات زاده فرمانده سپاه قاین در صبحگاه مشترک نیروهای شرکت کننده دررزمایش راهیان بیت المقدس گفت: بسیجیان ولایت مداری به نظام را ثابت کرده اند وبا گذشت 38سال از پیروزی انقلاب هنوز هم این ولایت مداری دربسیجیان موج می زند .

فرمانده سپاه ناحیه قاین در ادامه سخنان خود گفت: فرماندهان نظامی احساسی صحبت نمی کنند و آنهایی که فکر می کنند فرماندهان نظامی احساسی صحبت می کنند بدانند که ما هیچ وقت احساسی صحبت نکرده ایم بلکه ما حماسی صحبت کرده ایم وشعار هیهات من الذله را  ازعاشورا درس گرفته ایم وبا شور حماسی وحسینی وعاشورایی پای هرمقوله ای هستیم واز هیچ دشمنی درهیچ سطحی باکی وهراسی نداریم واین را اثبات کرده ایم.

وی افزود:برخی هنوزنگرانند و حاضرنیستند این همه جانفشانی را باور کنندوبیان می کنند فلانی احساسی صحبت نکند واگر صحنه ای به وجود آید نشان خواهیم داد که حماسی صحبت می کنیم یا احساسی .

فرمانده سپاه ناحیه قاین گفت:درهمه برنامه هاهمه شور وشوق وانگیزه بسیجیان راهرروز می بینیم وبسیج حماسی عمل می کند واین را هم از عاشورا گرفته است ودرهمه عرصه ها موفق بوده است

وی افزود:امروزه بسیجیان خالصانه ومخلصانه در ماموریت های بسیج شرکت می کنند وبرایشان احساس تکلیف است ودررزمایش امروزیک بار دیگر پیوند ناگسستنی با ولایت واقتداررا به نمایش می گذارند.

 

بسیج با برگزاری این رزمایش ها از تعرضات و تهدیدهای احتمالی دشمن جلوگیری می کند

سرهنگ صادق احمدى، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس در رزمایش بزرگ بیت المقدس، در منطقه قرار گاه قدس با تاکید بر عملى شدن منویات مقام معظم رهبرى توسط نیروهاى بسیجى اظهار داشت: با به کارگیرى سه گردان بیت المقدس در سه مرحله و گردان کوثر در یک مرحله، عملیات های مختلف دفاع از کوى و برزن و رزم شبانه، حلقه هاى صالحین و کلاسهاى آموزشى برگزار می شود.

وی افزود: مرحله اصلى رزمایش بیت المقدس با حضور چهار گردان ٣٣٠،٣٣١،٣٣٣ و کوثر ، در این قرار گاه برگزار مى شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس افزود: برنامه های آموزشی، تمرین تاکتیکی و یگانی از جمله دفاع از کوی و برزن، پدافند غیرعامل و امداد و نجات و عملیات ضد هلی‌برن از برنامه‌های رزمایش راهیان بیت‌المقدس است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس با اشاره به نقش تربیتى و مقاومتى بسیج گفت: بسیج با حلقه هاى صالحین و امر به معروف و نهى از منکر، خود و جامعه را مى سازد و با برگزاری این رزمایش ها و گردان هاى رزمى از تعرضات احتمالى و تهدید هاى دشمن براى نظام جمهورى اسلامى ایران جلوگیرى می کند.

 

برگزاری رزمایش ایجاد آمادگی برای صحنه های واقعی است

سرهنگ فلاحی؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در سپاه فردوس در رزمایش الی بیت المقدس ضمن تشکر ازهمکاری ازتمامی دستگاه ها گفت: در رزمایش باید زندگی در لحظات سخت را تجربه کرد و این خود جزئی از رزمایش است.

وی تاکید کرد: هدف از برنامه های اجرایی  امداد ونجات در رزمایش، آمادگی در این زمینه است که اگر نا خواسته در صحنه واقعی اتفاق افتاد خدمت رسان مردم باشیم وآمادگی داشته باشیم.

فلاحی حضور گردان ها را از ابتدای کار 87 درصد ودر انتها همکاری 98 درصدی اعضای گردان اعلام کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در سپاه فردوس امداد ونجات وپدافند غیرعامل، پیاده روی ورزم شبانه، ادعیه وزیارت عاشورا، بیدار باش واقامه نماز جماعت ، دفاع از کوی برزن، برقراری تورهای ایست وبازرسی و ... را از جمله تاکتیک ها وبرنامه های این رزمایش اعلام کرد.

 

هدف از این رزمایش حفظ آمادگی های دفاعی و بالا بردن توان رزمی بسیجیان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه گفت: رزمایش راهیان بیت المقدس در این شهرستان با حضور چند تن از مسئولین و فرماندهان ناحیه های مقاومت سایر شهرستان ها و با حضور پرشور 2 گردان از دسته های واکنش سریع بسیجیان شهرستان زیرکوه در منطقه عمومی دهنه بشیران برگزار شد .

وی هدف از برگزاری این رزمایش حفظ آمادگی‌های دفاعی و بالا بردن توان رزمی بسیجیان و همچنین بالا بردن روحیه مردم و امید به آنان است .

وی تصریح کرد: سخنرانی ،  آموزش و حفظ آمادگی، اجرای عملیات امداد و نجات و عملیات تاخیری و .... از برنامه های اجرا شده توسط بسیجیان در این رزمایش بود .