مسابقات ساخت مجسمه‌های نمکی در تالاب نهبندان آغاز شد

احمد محبی اظهار داشت: صبح امروز پنجمین دوره مسابقات ساخت مجسمه‌های نمکی در تالاب کجی نهبندان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این دوره مسابقات 60 نفر از هنرمندان استان‌های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: در مسابقه وورک شاپ ساخت مجسمه‌های نمکی استاد مجسمه سازی کشور و اساتید دانشگاه‌های تهران حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات معرفی پتانسیل موجود درمنطقه زیبای تالاب کجی نمکزار و معرفی شهرستان نهبندان است و به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در مسابقه اعطا و 3 گروه برتر معرفی می‌شوند.

محبی معرفی توانمندی‌های پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نهبندان، ساخت مجسمه‌های هنری مطابق با محیط طبیعی و ایجاد جاذبه‌های گردشگری در منطقه، ایجاد روحیه نشاط بین هنرمندان و الهام از طبیعت برای خلق آثار هنری را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان در حوزه حفاظت محیط زیست نقش زیادی دارند، اظهار داشت: امید است با همکاری هنرمندان بتوانیم نقش خود را در راستای توسعه پایدار ایفا کنیم.

تالاب کجی و دریاچه نمک در 75 کیلومتری شهرستان نهبندان خراسان جنوبی واقع شده که موقعیت کویری، طبیعت زیبا و پرندگان مهاجر این تالاب را به پدیده منحصر به فرد در شرق کشور تبدیل ساخته است.