تنها ۲۶ درصد عشایر و روستائیان بیرجند زیرپوشش بیمه قرار دارند

ابوالفضل فرج‌زاده ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی تعداد 16 هزار و 819 نفر مشمول بیمه شدن هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد تنها 4 هزار و 269 نفر بیمه شده‌اند افزود: سطح جذب افراد در شهرستان بیرجند تنها 26 درصد است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان از سال 84 در استان تأسیس شده است گفت: در حال حاضر این صندوق سه کارگزاری را دارد.

وی با بیان اینکه 353 نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند بیان کرد: تعداد 64 نفر نیز افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

فرج‌زاده با اشاره به اینکه 94 نفر از بیمه‌شدگان فوت کردند و مستمری آن‌ها به خانواده‌هایشان داده می‌شود افزود: 10 نفر از بیمه‌شدگان نیز از کارافتاده شده‌اند.

معاون سیاسی٬ امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: باید تثبیت جمعیت روستایی و عشایر خراسان جنوبی مورد توجه دولت قرار گیرد.

سید محمد حسینی با تأکید بر اینکه باید برای روستائیان امید به آینده را ایجاد کنیم بیان کرد: باید حداقل امکانات زندگی برای جامعه روستایی و عشایری فراهم شود٬ زیرا خراسان جنوبی دارای شرایط سخت و دشواری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه وضعیت زندگی در برخی از روستاهای استان دشوار است تصریح کرد: باید شرایط ‌پرداخت حق بیمه برای این افراد آسان شود و باید نگاه دولت به همه مناطق کشور برای نسخه‌پیچی حمایتی یکسان باشد.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که این روستائیان حق بیمه خود را در طول سال و به‌مرور زمان پرداخت کنند خاطرنشان کرد: دهیاران و شورای اسلامی روستا‌ها نیز باید در این امر همکاری کنند.